Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Programmeur bij Nintendo werkte vroeger zonder toetsenbord

Masahiro Sakurai, een bekende programmeur bij Nintendo, heeft vroeger games zonder toetsenbord geprogrammeerd. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Kirby's Dream Land voor de Game Boy.

Masahiro Sakurai, een bekende programmeur bij Nintendo, heeft vroeger games zonder toetsenbord geprogrammeerd. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Kirby’s Dream Land voor de Game Boy.

Dit blijkt uit een interview met Game Watch, een Japanse website. In plaats van een toetsenbord, werd de game geprogrammeerd met een trackball en een Famicon Twin, een Japanse versie van de NES gecombineerd met een Famicon Disk System. De Disk System was randapparatuur die diende als toevoeging voor de Famicon waarmee games vanaf een floppy disk geladen konden worden in plaats van een cartridge.

De reden dat erg geen toetsenbord werd gebruikt was dat sommige waardes die gebruikt werden om de games te programmeren anders niet ingevoerd konden worden. Met een trackball en een digitaal toetsenbord kon dit wel. Sakurai zegt ook dat hij, ondanks dat hij geen toetsenbord gebruikte, een manier gevonden had die datamanagement beter maakt, waardoor soepelere animaties mogelijk werden.