Nieuwe vijanden, voorwerpen en meer.
Super Mario Maker 2 is al een paar maanden beschikbaar voor Nintendo Switch. Er zijn al miljoenen levels gecreëerd met de uitgebreide level-editor van de game. Een tijdje geleden beloofden de ontwikkelaars dat er nieuwe level-elementen in de maak zijn, die op een latere datum via een update toegevoegd worden. Op het YouTube-kanaal van Nintendo is nu een video geüpload waarin de eerste toevoegingen worden aangekondigd en uitgelicht.
De eerste toevoeging is Spike, die oorspronkelijk verscheen in Super Mario Bros. 3. Spikes zijn groene schildpadjes die grote, stekelige ballen uit hun mond kunnen gooien. De manier waarop deze ballen gegooid worden, verschillen per game- en levelstijl. Zo gooit hij in de oudere games ballen die in een rechte lijn vliegen, maar in de nieuwere stijlen rollen de ballen over de grond. In sneeuwthema’s veranderen de ballen in sneeuwballen en kunnen door Mario worden opgepakt. De tweede, veelgevraagde toevoeging is Pokey, bekend uit Super Mario Bros. 2. Deze cactusachtige vijanden bestaan uit verschillende segmenten, die allemaal verslagen moeten worden om de woestijnbewoner uit te schakelen. De hoogte van Pokey kan worden aangepast en net als Spike verandert hij in zijn sneeuwvariant in winterse levels.
Een nieuw voorwerp om te gebruiken is de bevroren munt. Dit massieve blok ijs bevat een munt en is te ontdooien met een vuurbal of aanraking met een vuurvijand. Een ander nieuw blok is het P-blok, een doorzichtig omhulsel dat solide wordt als op een P-schakelaar wordt gedrukt. Dit blok is ideaal voor speedrun- en versus-levels. Exclusief voor de Super Mario 3D World-stijl worden boostpanelen toegevoegd, waarmee Mario een grote snelheidsboost krijgt als hij er opstaat of overheen rent.
De originele Super Mario Bros.-stijl krijgt een nieuwe power-up: het Meesterzwaard uit de The Legend of Zelda-games. Hiermee verandert Mario in Link en krijgt hij – in tegenstelling tot de amiibo-kostuums uit de eerste Super Mario Maker – toegang tot het grote arsenaal van voorwerpen dat Link met zich meedraagt. Zo kan hij het zwaard gebruiken om stekelige vijanden te verslaan, bommen gooien om blokken te vernielen en zijn pijl-en-boog benutten om moeilijk te bereiken munten te verzamelen. Word je aangevallen door een vijanden of obstakel? Gebruik dan het Hylian Schild om je te beschermen.
Naast de toevoegingen aan de levelmaker wordt ook een nieuwe online-modus toegevoegd: Ninji Speedruns. Hier neem je het tegen de wereld op in door Nintendo gemaakte levels om de snelste tijd neer te zetten. Om de zoveel tijd worden hier nieuwe levels aan toegevoegd. Door deze levels te behalen, verdien je stempels, waarbij je om de zoveel stempels nieuwe kledingstukken voor je Mii-personage ontvangt. Als je daarnaast goede tijden neerzet, krijg je sterren die om je Mii-personage zullen cirkelen.
De nieuwe contentupdate zal op 5 december worden uitgebracht voor Super Mario Maker 2. Een trailer met de belangrijkste punten is hieronder te bekijken.
Pokeys! Nu kan ik ze eindelijk in dessert en sneeuw themas gebruiken, ik vraag me af hoe de Spikes in nacht 🌙 themas reageren (dat hebben we helaas niet gezien) Frozen Coins cool 🥶❄️, de sneeuw Pokeys zijn dit keer niet exclusief ik zag ze namelijk in de Super Mario World stijl, dus Power-Ups zoals de Master Sword worden de vervanging voor Amiibo-kostuums, ik hoop dat er in de toekomst nog meer gratis updates komen met nieuwe toevoegingen.
Jeej een nieuwe update 😀 en ik moet zeggen er zitten behoorlijk wat dingen in, ik ga ze zeker uittesten 🙂
Jeetje, ik zit al een tijdje op 64 geüploade levels, met nog 12 in de wachtkamer. Ik denk dat ik levels moet verwijderen als ik nog meer levels ga maken met deze nieuwe content. Wat ik dus eigenlijk wil is dat Nintendo de uploadlimiet naar 99 verhoogt. Hopelijk gebeurt dat ook.
Wow, deze update zag ik echt niet aankomen! Super leuk :D.
leuk en inderdaad onverwacht!