Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Meer vrouwen kopen de Nintendo Switch Lite tegenover het orgineel

Nintendo Switch Lite
Nintendo probeert nieuwe doelgroepen aan te trekken, waaronder vrouwen. Zij zetten hiervoor verschillende middelen in, waaronder de Nintendo Switch Lite.

Nintendo breidt op tactische wijze de doelgroepen uit.

De Nintendo Switch Lite is de nieuwste uitbreiding binnen de Nintendo-consoles. Deze nieuwe uitgave van de Switch is geen afzetterij, maar meer de Luigi in vergelijking met Mario. De Lite-versie wordt dan ook wijds toegejuicht en is dé manier van Nintendo om elke uithoek van de markt te bereiken.

De originele Nintendo Switch is een commercieel succes. Voor de lancering werd deze console al flink ingekocht door bedrijven. De Nintendo Switch werd voornamelijk verkocht aan mannelijke millennials. De Nintendo Switch Lite weet echter een heel andere doelgroep aan te trekken, namelijk vrouwen en families. Dit komt voornamelijk doordat de Switch Lite 100 euro goedkoper is dan Nintendo’s vlaggenschip. Mensen die het origineel te duur vonden, vinden de Lite-variant om die reden wel de moeite waard. Het is dan ook niet verwonderlijk dat voor 57% van de klanten die in de eerste tien dagen een Switch Lite kochten, dit hun eerste Switch-aankoop was.

Nintendo is zich hier sterk van bewust. Ze hebben aangegeven dat er een hoger percentage vrouwelijke kopers is voor de Nintendo Switch Lite in vergelijking met de originele Switch. Ze zien deze versie dan ook als een goede kans om uit te breiden binnen die doelgroep.

Met het feestseizoen in aantocht, is de Switch Lite een strategische keuze voor Nintendo. Met twee prijspunten hoopt Nintendo de verkopen nog meer te stuwen. Om kopers verder te verleiden, doet Nintendo met Black Friday een aantal grote titels in de uitverkoop. Denk hierbij aan The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Party en Splatoon 2. Nintendo probeert voor elke speler een verleidelijke aanbieding neer te zetten.

Om dit te bewerkstelligen, werkt Nintendo samen met een uitgebreide groep ontwikkelaars en uitgevers. Hierdoor kunnen ze mooie kortingen aanbieden aan elke doelgroep.