Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Kortere laadtijden voor Odyssey en Breath of the Wild

Minder wachten, meer gamen!

Afgelopen week verscheen de VR-update voor Super Mario Odyssey en Zelda: Breath of the Wild. Deze update bracht ook snellere laadtijden naar deze spellen.

Volgens Nintendo zelf was de update die afgelopen week verscheen enkel bedoeld voor de VR-ondersteuning en wat bugfixes. Nadat mensen de update geïnstalleerd hadden en aan de slag waren gegaan viel het op dat de laadtijden korter leken.

De mannen van GameXplain zijn vervolgens een onderzoek gaan doen om te kijken of de laadtijden van deze spellen ook echt zijn afgenomen. In onderstaande twee video’s vergeleken ze de laadtijden van voor de update met die van na de update. Als eerst hebben we Breath of the Wild waarbij flinke verschillen te zien zijn.

De laadtijden in Breath of the Wild.

In de eerste video worden de laadtijden van 1.6.0 vergeleken met die van de 1.5.0 versie. Als eerste wordt gekeken naar het teleporteren naar “The Great Plateau”. Ne de 1.60 update gaat dat bijna twee keer zo snel dan voor deze update! Ook bij andere momenten zien we constant verbeteringen van meer dan 20%

De verschillen bij Super Mario Odyssey zijn iets minder groot maar ook daar zijn ze indrukwekkend te noemen. Zo gaat het opstarten van het spel meer dan 10 seconden sneller dan voor de update. Ook hier zien we overal verschillen van zo’n 20-30%

De laadtijden in Super Mario Odyssey

Zelfs wanneer je dus niet gebruik gaat maken van de VR-set van Nintendo is het de moeite waard om deze games toch even te updaten. Want niemand zit natuurlijk te wachten op saaie laadschermen!