Dit keer niet zomaar als Final Smash.
Luigi heeft sinds de eerste Smash Bros.-game al flink wat veranderingen ondergaan. Hij begon als een volledige kloon van Mario in Super Smash Bros. 64, maar groeide langzaam maar zeker uit tot zijn eigen personage. In Super Smash Bros. for 3DS/Wii U kreeg hij eindelijk toegang tot zijn trouwe spookstofzuiger, de Poltergust 5000. Zijn gewone moveset maakte echter geen verwijzingen naar de Luigi’s Mansion-serie.
In de Super Smash Bros. Ultimate-blogpost van vandaag heeft Masahiro Sakurai bekend gemaakt dat Luigi dit keer zijn nieuwe Poltergust zal gebruiken als grijp-en-gooi aanval. Het ‘nieuwe’ verwijst hier hoogstwaarschijnlijk naar de verbeterde stofzuiger uit de aankomende Luigi’s Mansion 3 voor Nintendo Switch. De bijgaande video laat helaas niet de nieuwe aanval in actie zien.
Hij kan hoger springen dan zijn broer Mario. Zijn opwaartse speciale aanval, Supersprongstoot, brengt maximale schade toe en krijgt maximale lanceerkracht als je je tegenstander meteen raakt. Dit is daadwerkelijk een “speciale” aanval. Hij gebruikt ook zijn nieuwe Poltergust om tegenstanders te gooien.
Vet dat het kan, maar wel jammer dat we hem nog niet in actie kunnen zien.
Uhm ik heb super smash bros 64 gespeeld.
En trust me hij is nooit een voledige clone geweest.
zn “supersprongstoot” was altijd een krachtige almost oneshot.
Zn toornado aanval i.p.v. dat die soortvan de enemy in place hield schoot deze je weg.
en zn fireball ging recht i.p.v. bounced.
Ook had hij iets andere lengte wat in de proscene zorgde voor andere hitboxes wat hem daardoor minder viable maakte
Waardoor Luigi in de C tier terecht kwam
Terweil Mario B tier was.
Klopt inderdaad, maar in Smash-terminologie valt Luigi wel onder de volledige klonen. Geen enkel personage in de Smash-serie is daadwerkelijk een carbon copy van een ander, ze hebben allemaal wel kleine nuanceverschillen. Punt blijft dat Luigi’s normale en speciale aanvallen (bijna) allemaal dezelfde animaties hadden als die van Mario, maar dan met andere verhoudingen qua damage en effect.