Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Pokémon designers over het design van Pikachu

Hoe is de creatie van Pikachu nu echt tot stand gekomen? Lees het hier!

Hoe is de creatie van Pikachu nu echt tot stand gekomen? Lees het hier!

De Japanse krant Yomiuri Shimbun heeft nieuwe inzichten gekregen over de creatie van Pikachu na het spreken van enkele ontwikkelaars van de originele game, waaronder illustrator Atsuko Nishida en Ken Sugimori.

Heel wat jaren geleden werd Nishida gevraagd om een ”schattig monstertje” te maken met twee eigenschappen. Ten eerste moest het een ”Electric-type” zijn met elektrische aanvallen, ten tweede moest het twee fasen van evolutie hebben.

Nishida’s eerste concept voor Pikachu was een design dat leek op ”een verticaal lange daifuku-rijstlekkernij met oren.” Dat veranderde naar een nieuw design gebaseerd op een eekhoorn toen de ontwerpster hoorde dat het monstertje schattiger moest zijn. Het feit dat het design was gebaseerd op een eekhoorn, was eigenlijk omdat ze graag een eekhoorn als huisdier wilde hebben.

Nadat het design in orde was, ging Nishida verder met het prototype design op een computerscherm, waarbij hij gebruik maakte van grote pixels. Dit zou uiteindelijk Pikachu worden. Ondertussen was Sugimori verantwoordelijk voor de geïllustreerde versie van het design. Het daifuku-achtige karakter van het originele concept, dat Nishida ook had getekend met grote pixels, werd verwijderd.

Nishida hoopt dat mensen zich meer vertrouwd voelen met Pikachu, nu dat ze het verhaal achter zijn creatie weten. De Pokémon Company zal deze informatie van Pikachu toevoegen aan hun website rond het einde van mei.