Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Tweede jaar belangrijk voor de Switch

Na een succesvol eerste jaar moet Nintendo in jaar twee flink doorpakken, zo zeggen ze zelf.

Het eerste jaar van de Nintendo Switch is een succes. Zowel als je kijkt naar de hard- en software verkopen als naar de (media-)aandacht. Volgens Nintendo is het belangrijk om die goede start ook stevig door te zetten. 

Tijdens de bijeenkomst voor investeerders vertelde Nintendo hoe ze het tweede jaar aan wilde gaan pakken. Het tweede jaar, zo zei Nintendo, is misschien wel belangrijker dan het eerste jaar. De nieuwigheid van de Switch is nu wel verdwenen. Om de aandacht van de spelers toch bij de Switch te houden heeft Nintendo een aantal verschillende strategieën die ze in gaan zetten.

1. Nieuwe games uitbrengen
Natuurlijk zullen er in het tweede jaar heel wat nieuwe games naar de Switch komen. Belangrijk daarbij is dat het om grote titels gaat die al bij een groot publiek bekend zijn. Super Smash Bros. is daar een goed voorbeeld van. Ook de komende Mario Tennis game en Donkey Kong Country zijn echte publiekstrekkers.

2. Games langer interessant houden
Naast het uitbrengen van nieuwe games gaat Nintendo ook zorgen dat de huidige games nog lang interessant blijven. Door het uitbrengen van DLC kan een game ook na zijn release nog een groot publiek aanspreken. Splatoon 2 is hier een heel duidelijk voorbeeld van. Er komen maandelijks nog nieuwe wapens/levels uit en af en toe verschijnen er ook grote updates.

Ook het organiseren van toernooien voor een bepaald spel houdt de aandacht van de spelers langer bij een titel. Dit kunnen echt toernooien zijn waar mensen naartoe moeten maar ook de ARMS Party Crash of Splatoon Spaltfests zorgen voor veel aandacht.

3. Een breder publiek aanspreken
Als laatste oplossing is Nintendo ook nog van plan om een breed publiek aan te gaan spreken. Hoe ze dit precies willen gaan doen is nog niet duidelijk. Toch beginnen we er al wel wat dingen van te zien. Zo is vandaag Nintendo Labo uitgekomen. Door games te combineren met fysiek speelgoed hoopt Nintendo dat ouders eerder een Switch zullen kopen voor hun kind. Ook de verschillende mobiele games zorgen voor een groot publiek. Wat Nintendo nog meer in petto heeft zal de komende tijd blijken. Misschien dat we er tijdens de komende E3 al wel meer over te horen.