Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Square Enix probeert volledige versie Final Fantasy XV naar Switch te porten

Komt-ie er, of komt-ie er niet?

Komt-ie er, of komt-ie er niet?

Sinds afgelopen Gamescom hebben we verschillende keren gehoord dat Square Enix de laatste titel in de Final Fantasy-serie graag op de Switch wilt zien. Met de aankondiging van de Pocket Edition van het spel, leek het erop dat deze versie misschien wel naar Nintendo’s hybride console zou komen. Hajime Tabata, de director van Final Fantasy XV, heeft wederom gereageerd op de situatie, dit keer in een interview met Eurogamer. Verrassend genoeg vertelt hij dat Square Enix op dit moment bezig is om te kijken of de volledige versie – dus niet de Pocket Edition – van Final Fantasy XV op de Switch kan draaien.

Tabata zei:

“We’re actually doing very specific technical investigations into what’s possible at the moment. Where we are at the moment – we’ve completed those tests and have worked out where the ground lies. We’re currently in the middle of the discussion and debate about what we should be doing, and how to realise that on the Switch.”

Hij herhaalde echter dat de engine waar Final Fantasy XV op draait niet al te geschikt is voor de Switch. Hij voegde wel toe dat Square Enix daarom hard bezig is om een manier te vinden om de game toch naar de Switch te brengen. Hierbij krijgen ze hulp van Nintendo zelf en andere bedrijven, zoals Epic.

Tabata legde uit:

“The other thing – you see the mobile version, the PC version, one thing we value is to optimise the way the game plays and the experience for the individual hardware it’s on rather than a one-size fits all approach. We can’t currently announce anything – we haven’t come to a full decision on the best way to do it yet. We’re having very open, frank discussions with Nintendo at the moment about what they think is the best thing to do. It’s all under investigation.”

“Honestly, when we did the technical test to see if we could use the same native engine we used on other console versions on the Switch, we tried to run it there, the results weren’t satisfactory. It wasn’t what you’d want from a final game. It doesn’t mean that’s the end of that – we’re looking at the options, like the customisation of the engine. To give you an example how open those discussions are – we’re talking to Epic at the moment, about maybe what we could possibly do there, and if we did a Switch version maybe we’d be able to partner and do something there. Their Unreal environment is just amazing, and will be very useful. You have to have all those options on the table – without that it’d be impossible to make a decision about what we can do on that platform.”

Het is duidelijk dat de Switch-versie zich op dit moment in de spreekwoordelijke ’twilight zone’ bevindt, dus we moeten deze reacties van Tabata niet zien als een officiële aankondiging.

Bron