Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Een blik op de Metroid Dread Development History

Metroid Dread Keyart
Nintendo heeft een blikje achter de schermen gegeven met een video over Metroid Dread.

Kort na de aankondiging van Metroid Dread heeft Nintendo een extra video gepubliceerd. In deze video wordt door Yoshio Sakamoto, ontwikkelaar van het spel, verdere toelichting gegeven over de titel.
Metroid Dread zal het einde zijn van het verhaal tussen Samus en de Metroid. Wat dat precies betekent, zal duidelijk worden als het spel uit is. Maar met dit statement proberen de developers ons alvast lekker te maken voor de titel die op 8 oktober uitkomt.

15 jaar geleden lagen de eerste ideeën voor het spel al op de tafel, maar de ontwikkelaars vonden dat de techniek nog niet klaar was om hun ideeën te realiseren. Hoewel in de tussentijd nog meer pogingen gedaan zijn om het spel alsnog te maken, was dit pas recentelijk succesvol, met dank aan de nieuwe samenwerking met Mercurysteam. Deze studio was ook al mede-verantwoordelijk voor Metroid: Samus Returns voor de Nintendo 3DS.

In Metroid Dread staan de E.M.M.I. centraal. Deze robots, waarvan er ook al eentje in de oorspronkelijke trailer te zien was, begeven zich door de gebieden van het spel. Met haar oorspronkelijke wapens en vaardigheden maakt Samus geen kans tegen de E.M.M.I., en als speler moet je dus goed je best doen om ze te slim af te zijn.

De ontwikkelaars van het spel vertellen meermaals dat het spel niet alleen voor de Metroid-fans gemaakt is, maar ook toegankelijk is voor nieuwe Metroid-spelers. Zo bevat het spel een beknopte samenvatting van het verhaal tot nu toe, en is de gameplay nog steeds net zo vertrouwd als de oorspronkelijke titels waren.

Naast al deze nieuwtjes bevat de video ook heel veel nieuwe gameplay-beelden, dus als je benieuwd naar het spel bent is deze video zeker het kijken waard.