Na de release van Paper Mario: Color Splash voor de Wii U gaf Intelligent Systems aan de serie sinds Paper Mario: Sticker Star voor Nintendo 3DS niet langer als een traditionele RPG-reeks te beschouwen. Dit geeft de ontwikkelaar meer vrijheid bij het creëren van de games. Een aspect wat sinds Sticker Star schittert door afwezigheid is een level-up systeem, iets dat de eerste drie games wel nog hadden. Nu is bekend dat ervaringspunten en daarmee level-ups niet zullen terugkeren in The Origami King.
Dat betekent echter niet dat gevechten geheel zinloos zijn. Tijdens gevechten kan Mario munten verdienen die voor allerlei doeleinden gebruikt worden. Gevechten hebben een tijdslimiet van ongeveer 30 seconden, hoewel dat meer kan zijn als er meer dan twee groepen vijanden zijn. De munten die Mario verdient in gevechten kunnen gebruikt worden om meer tijd te kopen. Daarnaast kunnen Toads in het publiek worden betaald om Mario te helpen. Zij kunnen Mario’s levens bijvullen, vijanden aanvallen of het gehele gevechtspodium draaien om je te laten zien hoe je de vijanden waarmee je wordt geconfronteerd kunt opstellen.
Paper Mario: The Origami King verschijnt volgende week vrijdag 17 juli 2020 voor Nintendo Switch.
Dit had ik wel verwacht. Maar het is niet erg als ze er maar een goed RPG-achtig systeem voor in de plaats doen, zoals Color Splash dat deed. En niet zoals in Sticker Star, want daar waren de gevechten inderdaad zinloos. We zullen zien of dit ‘munten’-systeem werkt.
Jammer voor de fans ik koop deze game toch niet
我也不买!
Ik vind de beelden die ik tot nu toe gezien heb er erg leuk uit zien, ga hem zeker checken.
ben benieuwd.