[Prijsvraag] Win Animal Crossing: New Horizons (verlopen)

Maak kans op het nieuwste deel in de Animal Crossing-serie, perfect voor tijdens dagen thuis!

Animal Crossing: New Horizons verscheen onlangs voor de Nintendo Switch en wordt momenteel door veel fans volop gespeeld. Heb jij de game nog niet maar wil je ‘m wel graag? Dan hebben we goed nieuws voor je. In samenwerking met onze goede partner Startselect mogen we namelijk 1x een digitale versie van Animal Crossing: New Horizons verloten. Startselect is Europa’s grootste aanbieder van mobiele en game-tegoeden, giftcards, abonnementen en digitale games.

Wat moet je doen om kans te maken op de game? We vragen je in de vorm ven een reactie antwoord te geven op de volgende vraag: Hoe zou jouw dag op een onbewoond eiland eruit zien?

Meedoen kan tot en met 10 april. Een antwoord kan niet ‘goed’ of ‘fout zijn’. Om te reageren heb je een account nodig op Daily Nintendo. Heb je deze nog niet? Maak ‘m hier (gratis) aan! Veel succes!

Redactionele crew alsmede moderators op de website van Daily Nintendo zijn uitgesloten van deelname. De winnaar wordt zo snel mogelijk na de laatste dag van deelname bekend gemaakt. De winnaar wordt willekeurig getrokken. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.  De prijs wordt per PM of mail verstuurd. Reacties waarin wordt aangegeven dat iemand specifiek niet meedoet met de prijsvraag worden niet meegeloot. Daily Nintendo erkent geen enkele aansprakelijkheid als gevolg van deze prijsvraag. 

56 gedachten over “[Prijsvraag] Win Animal Crossing: New Horizons (verlopen)

  • 03/04/2020 om 17:47
    Permalink

    Leuke vraag want ik ben Bob Evers aan het voorlezen aan mijn zoon en de hoofdpersonen zijn gestrand op een onbewoond eiland. Ik zou eerst kijken wat ik bij me heb en dan drinkwater zoeken zodat ik een plek heb waar ik kan drinken. Dan eten zoeken en een schuilplaats. Vervolgens van de rust en het weer genieten aan het strand met een zelf gemaakte virgin fruitcocktail van de zonsondergang die fantastisch schijnt te zijn in die regio. Dan voor het slapen gaan een spelletje boter kaas en eieren in het zand tegen mezelf en me dan realiseren als het donker is dat ik geen bed heb gemaakt. Daarna takken, bladeren en mos zoeken in het donker en vloekend elke keer dat ik hoofd, been of voet stoot aan iets dat ik niet kan zien. Dan als mijn bed eindelijk klaar is vertel ik mezelf een verhaaltje en val in slaap maar wordt wakker van alle vreemde dieren geluiden. Die ga ik tellen en val weer in slaap. En droom over mijn game collectie die ik lang niet zal zien. De volgende ochtend slaat de onwenning van het gamen toen en maar ik Switch-joycons van stukjes cocos schil en wat takjes en ga aan het strand zitten en speel Lego Fish World. Door de verlavende werking van deze natuur game vergeet ik water te halen en eten te zoeken. De wanhoop slaat toe en ik besluit snel weer bij de zee wat vissen te gaan besturen. De honger wordt steeds erger en door de dorst neemt mijn zicht af. Ik .rob.er door t. gaa. m.et schrijve…. Kat in boom… Vis wordt gro.er, steen, donke. moe….

    • 04/04/2020 om 19:20
      Permalink

      Ik zou lekker tegen een palmboom aan zitten en een lekker drankje uit een kokosnoot drinken. Ik zou ook een beetje rond kijken of ik dieren kan zien en een mooie hut bouwen om in te slapen

      • 05/04/2020 om 20:30
        Permalink

        Lief dagboek,

        Vandaag heb ik een geweldige ontdekking gedaan!
        Mijn dag begon niet zoals gehoopt: ik werd wakker van geritsel en kon daarna niet meer in slaap komen.
        Toen ik naar buiten rolde om de bladeren van de tent te checken was het nog donker. Gelukkig duurde het niet lang voordat de vogels begonnen te fluiten en de eerste zonnestralen aan de horizon verschenen.
        De afgelopen dagen was het behoorlijk warm. Verstandig dus om nu op zoek te gaan naar vers drinkwater.
        Met een paar stappen verruilde ik de bekende kust voor een onbekend oerwoud. Mijn hart klopte in mijn keel en ik dacht aan alle verhalen die verteld waren op de boot. Ik schudde mijn hoofd en zette de negatieve gedachten uit mijn hoofd.
        Met gebalde vuisten liep ik verder tot mijn oor opeens kriebelde. Toen ik wilde krabben, kwam er een grote blauwe vlinder te voorschijn.
        Ik schrok, maar de vlinder fladderde zorgeloos verder. Ik besloot de vlinder te volgen.
        Hoe meer we naar het centrum liepen, hoe meer geluiden mijn oren opvingen: gefluit, geritsel en het gekletter van water. Het oerwoud ontwaakte.
        Toen de vlinder ging zitten, zag ik pas waar we waren beland: een tropisch paradijs van bloemen, water en fruit. De geur van de gemengde aroma’s in de lucht deden denken aan een bloemige vruchtensmoothie. In het midden van alle geuren en kleuren kletterde water van beneden in een riviertje. Ik maakte een sprongetje van geluk en ging aan het werk.
        Pas tegen de namiddag keerde ik terug naar het strand. Mijn zakken vol met heerlijk zoet fruit en mijn fles weer gevuld met fris water. Snoepend van een stukje ananas teken ik een kaart in het zand. Op de plek waar ik geweest was, had ik ook een zonnebril gevonden. Misschien ben ik dus toch niet alleen! Vanavond vroeg naar bed. Morgen begint het echte avontuur!

        • 09/04/2020 om 21:11
          Permalink

          Als ik een dag zou doorbrengen op een onbewoond eiland zou ik allereerst een hutje maken. Het hoeft niets groots te zijn, meer voor de schaduw van de zon. Na het hutje gemaakt te hebben zal ik op onderzoek uitgaan. Niet al te ver en wel met mijn hutje in zicht, anders raak ik de weg kwijt, zoeken naar eetbare plantjes en misschien vind ik wel wat dieren. Om te bekijken, niet om op te eten natuurlijk. Dat zal ik niet over mijn hart kunnen krijgen. Na wat verzamelt te hebben zal ik terug gaan naar mijn hutje om van het eten te eten, en misschien lees ik dan wel wat. Tegen de avond maak ik een vuurtje en geniet ik van de zonsondergang voordat ik in slaap val.

    • 07/04/2020 om 15:40
      Permalink

      Ik zou hout verzamelen zodat ik genoeg hout heb om een huis te bouwen. Ondertussen als ik honger heb gaan jagen/vissen. En in de avond liggen op het strand bij een kampvuur met lekkere vers gevangen vis.

      • 09/04/2020 om 23:13
        Permalink

        Ik zou het waarschijnlijk toch niet lang overleven, dus ik zou lekker de hele dag gaan chillen op het strand en hopen dat iemand me zo snel mogelijk vindt

      • 10/04/2020 om 09:17
        Permalink

        Compleet in stijl; van takken een hengel maken en vissen voor eten; vuur proberen te maken en er het beste van maken.

        En vooral genieten van het avontuur!

  • 03/04/2020 om 19:28
    Permalink

    Oh, nog zo eens een grote prijsvraag, tof!
    Mijn dag zou waarschijnlijk bestaan uit patroontjes te maken voor kledij enzo, en ook genoeg materiaal zoals hout en stenen sprokkelen, en waarschijnlijk een boel insecten en vissen verkopen.

  • 03/04/2020 om 22:59
    Permalink

    Mijn dag op een onbewoond eiland zal eruit zien liggen in zand genieten van stilte, rust en geluid van ze zee in de zon. Dan zwemmen, vissen vangen, besjes plukken en planten en lekker kampvuurtje maken en eten en dan in de open lucht naar de sterren kijkend val ik in slaap onder de bladeren van een palmboomn

  • 03/04/2020 om 23:24
    Permalink

    Aangespoeld op een onbewoond eiland wordt ik op een dag gewekt door een briesje. “Wat is het koud hier!” denk ik dan. Tot mijn verbazing heb ik alleen een zwembroek aan. “Wat is er gebeurd?” Denk ik dan. Ik besluit eerst maar eens het eiland te gaan verkennen en op zoek te gaan naar een mooie plek waar ik mijn hutje van palmbladeren en bamboestokken te gaan bouwen. Ook wil ik een beekje of een meertje zoeken waar ik drinkwater vandaan kan halen en ga op zoek naar voedsel. Ik kom tot de ontdekking dat er niet veel voedsel te vinden Is. Alleen kokosnoten. Beh! Dan ga ik bij mijzelf na wat ik alle afgelopen seizoenen van Expeditie robinson heb gezien: wat aten zei ook alweer? Vis natuurlijk! Dus besluit een geïmproviseerde vishengel te maken en een visnet te vlechten.

    Het is alweer eind van de middag. Wat vliegt de tijd toch snel! Ik besluit om een pan te maken van stenen en sprokkel wat hout en maak een kampvuur om de 2 vissen te koken die ik heb gevangen. De mooiste zon die ik ooit heb gezien gaat onder en ik besluit voordat ik ga slapen de sterrenhemel te onderzoeken. Want zeg nou zelf: zo’n mooie sterrenhemel kom je immers in een bewoonde stad niet vaak tegen. Daarna val ik in mijn gevlochten hangmat in slaap en droom van al mijn lieve mensen in mijn leven die ik zo ontzettend veel moet missen. Morgen ga ik proberen een vlot te bouwen zodat ik ooit weer terug kan waar ik vandaan kom.

  • 03/04/2020 om 23:34
    Permalink

    Ik zou een dictator op mijn eiland zijn en al mijn bewoners als slaaf behandelen Muhahaha behalve Tom Nook natuurlijk want ik moet hem dan weer schuld betalen :3

    • 04/04/2020 om 21:41
      Permalink

      Heerlijk wakker worden in een hangmat op een tropisch onbewoond eiland. De zon schijnt. Overal mijn lievelingsfruit. Ik kan als ontbijt heerlijke kokosmelk drinken en ananas eten. Daarna lekker zwemmen met de prachtige vissen, dolfijnen en schildpadden. Lekker zonnen op het hagel witte strand. Daarna op ontdekkingstocht gaan en bijzondere dieren ontdekken welke op het eiland leven. Als het avond begint te worden een bbq maken. Heerlijke dingen erop leggen om op te eten. Overal vuurvliegjes die de plek prachtig verlichten. De dieren die geluid maken wat klinkt als rust gevende muziek. Ik zou niet in slaap willen vallen omdat dan mijn dag op het onbewoonde eiland erop zit. Nu hopen op 🍀 dat ik in aanmerking kom voor het geweldige spel zodat ik dagen, maanden enz mag genieten van een onbewoond eiland 😀

  • 04/04/2020 om 10:30
    Permalink

    Jaaaaa ik doe mee🙋🏻‍♀️

    Haha…. ik zal me wel vermaken, heerlijk rustig. Ga een leuk huis bouwen en mijn vriend bezoeken op een andere eiland😃👍

  • 04/04/2020 om 10:43
    Permalink

    Heb ‘m zelf al dus gun deze iemand anders, zeker omdat ik al eens wat heb gewonnen ook hier. Startselect is overigens fijn en betrouwbaar als winkels dicht zijn handig 😛

  • 04/04/2020 om 12:34
    Permalink

    Lekker zwemmen in de zee, zonnen op het strand, vissen vangen, eten bij een kampvuurtje en slapen onder de heldere hemel bij maanlicht.

  • 04/04/2020 om 12:36
    Permalink

    Ik zou samen met mijn zoontje van 3 een heerlijke vakantie vieren op het eiland, ver weg van deze realiteit. Normaal gesproken gaan we iedere week bij mijn zus en haar kindjes op bezoek. Nu kan dit helaas niet in het echt, maar als we dit spel zouden winnen kunnen we elkaar op het eiland bezoeken. Dat zou een geweldige vervanging zijn!

  • 04/04/2020 om 12:49
    Permalink

    Als ik op een onbewoond eiland zat dan zou ik zorgen voor een tent en die op het strand zetten en dan vissen en insecten vangen voor de collectie met veel vrienden.

  • 04/04/2020 om 14:04
    Permalink

    Ik doe mee.

    Ik zou direct beginnen met bouwen van een comfortabele hut, het vinden van water en voedsel, opnieuw het vuur uitvinden, en vuistvechten met apen om hun kokosnoten in beslag te nemen. Misschien een samenleving opbouwen met een mede-gestrande.

    En vooral lekker veel zwemmen. 😀

  • 04/04/2020 om 17:43
    Permalink

    Waarschijnlijk niet veel anders dan nu op dit moment (Corona ). Dus spelletjes proberen te maken want je hebt daar geen stroom. Dieren vertroetelen maar niet vangen of jagen gewoon leven van besjes en fruit en proberen te genieten?????

  • 04/04/2020 om 19:14
    Permalink

    Ik zou waarschijnlijk eerst een mooie hut bouwen. En daarna ook langzaam beginnen met planten/groenten te verbouwen. Wellicht ook wat leuke meubels maken voor in de hut. En tussendoor natuurlijk ook eten verzamelen en lekker koken :).

  • 04/04/2020 om 23:03
    Permalink

    Ik zou eerst proberen om een leefomgeving voor mezelf te maken. Ik zou dan graag een mooie kleine grot willen vinden waar ik mijn verblijfplaats kan opbouwen achter een waterval (voor de z…. fans😉). Dan zou ik het eiland een naam geven. Mijn suggestie gaat sowieso naar horizon eiland. Laat maar te lang😞 (10 letters in AC new horizons). Dan zou ik in de avond naar buitengaan en naar de prachtige zonsondergang kijken. Als de zon dan onder is dan ga ik heerlijk in de buitenlucht slapen en dromen over de dag dat ik animal crossing kan spelen op mijn switch🤤

  • 05/04/2020 om 00:04
    Permalink

    Toffe actie! Op een onbewoond eiland zou ik eerst de boel gaan ontdekken. Er leven dan geen mensen, maar ik ben wel benieuwd naar de dieren die ik kan vinden. Hopelijk heb ik dan mijn camera bij me, want ik leg graag dingen vast. Als ik genoeg heb van rondneuzen, ga ik proberen eten bij elkaar te sprokkelen. Hopelijk staan er bananen bomen! Verder wat aan het strand liggen en genieten van de rust en stilte.

  • 05/04/2020 om 07:16
    Permalink

    Hoe mijn dag op een onbewoond eiland eruit zal zien is afhankelijk van wat voor voorzieningen ik daar aantref en wat voor soort eiland het is. We gaan ervan uit dat het een tropisch eiland is en er helemaal niets is dan zal ik eerst het eiland gaan verkennen en aan het begin vooral bezig zijn met het zoeken en verzamelen van voedsel en materiaal om een onderkomen te bouwen. Daarna met als routine vissen in de ochtend, soms op zoek naar voedsel zoals zeewier, fruit en noten en erna genieten van de strand, zee en natuur!

  • 05/04/2020 om 09:54
    Permalink

    Samen eten verzamelen, slaapplaats maken, hout sprokkelen voor een vuurtje. Daarna lekker zwemmen met de kids en de vrouw. einde van de dag kampvuur en eten. Spannende verhalen vertellen en dan niet kunnen slapen van de geluiden in een vreemde omgeving 😉

  • 05/04/2020 om 10:14
    Permalink

    Ik zou eerst zorgen voor een plek om te slapen en daarna eten en drinken zien te krijgen.
    Daarna begint de pret pas echt, een beetje in de zon liggen, vissen, snorkelen enz.

  • 05/04/2020 om 15:25
    Permalink

    Toevallig was ik nét op zoek naar een onbewoond eiland, waar ik een ziekenhuis op zou bouwen met meer dan genoeg Intensive Care ruimte. Een plek waar onder andere vluchtelingen terecht kunnen. Huizen met genoeg ruimte voor iedereen, plus een fijne eigen tuin om je naar terug te trekken. En uiteraard zou ik dan elke bewoner voorzien van een Nintendo Switch, met internet en Animal Crossing New Horizons erop. Zodat iedereen alsnog connectie met elkaar kan maken op veilige afstand.

  • 06/04/2020 om 11:42
    Permalink

    Wat zou ik doen. Als ik al een tijdje op het onbewoonde eiland zou zitten, dus met boomhut en strandhuis en genoeg water enz., zou ik mijn water een voedsel op peil houden. Ondertussen luieren “met je billen bloot” zoals het liedje gaat. En voorbereiden om te “ontsnappen”. Alleen zijn is toch iets minder op den duur.

    Met een aantal anderen kan het best leuk zijn. Wel gezellige mensen…en een aantal Nintendo consoles, bordspellen, etc. Haha.

  • 06/04/2020 om 12:28
    Permalink

    Ik zou een gezellige plek bouwen om te zorgen dat iedereen hier kan genieten en tot rust kan komen na deze rot tijden. Zorgen dat er van alles is zodat het bij iedereen hun interesse past.

  • 06/04/2020 om 12:42
    Permalink

    Ik zou het eiland verkennen en met alle medebewoners een praatje maken. Buiten dit zou ik mijn vriend uitnodigen op het eiland, om toch samen op avontuur te kunnen gaan zonder elkaar in het echt te zien tijdens de quarantaine. Buiten dit lijkt het me ook heel leuk om kleine dingetjes op het eiland te verzamelen.

  • 06/04/2020 om 15:01
    Permalink

    Mijn dag op een onbewoond eiland zou overeenkomen met het Kinderen voor Kinderen liedje: lui met met mijn billen bloot, melk uit een kokosnoot. Je wordt vanzelf groot! In mijn geval vooral tonnetje rond natuurlijk, er vanuit gaand dat er voldoende te eten valt te vinden. Anders wordt het toch meer een Expeditie Robinson, waar alles om het verzamelen van eten gaat…

  • 07/04/2020 om 11:12
    Permalink

    Ik zou de hele dag gaan vissen. 🎣
    Op zoek naar nieuwe soorten en smaken en dat vervolgens in kaart brengen voor eventuele nieuwe gestrande reizigers die mijn eiland komen bezoeken.🛶

    Zo kan een op maat gemaakte menu worden samengesteld voor mensen die bv. geen suiker mogen eten🐟, mensen die op hun cholesterol moeten letten🐠, hoge bloeddruk🦑 etc.

    Op deze manier blijft mijn gezelschap langer in leven💚om couch co-op of multiplayer games te spelen.🥇🥈🥉

    Als klap op de vuurpijl kunnen we met z’n allen💰veel meer games digitaal aanschaffen bij StartSelect!🏆

    Dat noem ik nog eens een win-win🎰 situatie.

    Kortom solidariteit✊🏽 is mijn stip aan de horizon. Ook aan deze Nieuwe Horizon. (o.O)

    ~ Stay home, stay safe ~

  • 07/04/2020 om 13:44
    Permalink

    Het eerste wat ik op een onbewoond eiland zou doen is op verkenning gaan om onderdak en voedsel te regelen. Als dat is geregeld dan zou ik lekker gaan chillen in de zon….. Heerlijk zo’n vakantie 🙂

  • 07/04/2020 om 14:04
    Permalink

    Ik zou het hele eiland gaan verkennen (maar wel met pokemon go aan om te kijken of er pokemon zitten die we in nl niet hebben) om te kijken wat er allemaal te beleven valt. Verder zou ik veel zwemmen in de zee en chillen op het strand. En natuulijk m’n eigen fruit zoeken om te eten 🙂

  • 08/04/2020 om 10:31
    Permalink

    Hoe zou jouw dag op een onbewoond eiland eruit zien?
    Ik zou mijn dag beginnen met het onbewoond eiland te verkennen. Ik zou op zoek gaan naar nieuwe dingen, zoals nieuwe insecten en vissen. Daarna zou ik me bezig houden met mijn eiland te decoreren, dit lijkt mij heel erg leuk! Het lijkt me ook leuk om zelf kledij te ontwerpen en om te praten met de andere eilandbewoners. Op het einde van de dag zou ik nog even naar de zonsondergang kijken voor dat ik naar bed ga op volledig uitgerust aan een nieuwe dag op mijn onbewoond eiland te beginnen!

  • 08/04/2020 om 17:12
    Permalink

    Als ik wakker zou worden op een onbewoond eiland, zou ik als eerst om mij heen kijken en het eiland verkennen. Misschien leven er wel andere bewoners hier en ben ik niet alleen. Ik ga eerst opzoek naar eten/drinken en even de tijd nemen om te wennen aan mijn nieuwe ”thuis”. Vervolgens ga ik opzoek naar materialen om een schuilplaats te bouwen. Ik denk dat de eerste paar weken superzwaar zijn omdat je alles moet uitvogelen, maar als je eenmaal voedsel, water en een schuilplaats hebt wordt het leven op een eiland alleen maar leuker. Ook is er geen WIFI dus je hebt geen connectie met de buitenwereld. Hier op het eiland is alles rustig en worden we niet gestoord. Ik zou gaan genieten van het heerlijke tropische weer!

  • 09/04/2020 om 10:32
    Permalink

    Na wakker te worden in een tropisch zonnetje languit op een strandje besluit ik om maar eens een verkenningstochtje te doen op mijn nieuwe onbewoonde eilandje. Als snel merk ik dat het eiland een grote verscheidenheid aan dieren en planten heeft. Tot mijn verbazing maak ik al redelijk vlot een vishengel en een klein onderkomen (dit terwijl ik thuis niet eens normaal een spijker in een plank kan slaan…) en nadat de ene na de andere vis heeft toegehapt en mijn hengel angstaanjagend kraakt en helaas breekt voel ik een starende blik. Zo onbewoond is het niet blijkbaar. Ik maak kennis met de heer Nook, een vrij kapitalistische wasbeer die me introduceert in een puntensysteem zodat ik het verblijf op dit eilandje wat comfortabeler kan maken. De dag gaat in een rap tempo voorbij. Mijn frustratiegrens wordt getest met het vangen van insecten en tot mijn verbazing kom ik een mede eilandbewoner tegen die zichzelf vooral helemaal geweldig vind en blijkbaar redelijk dichtbij woont. Hij geeft me een bijnaam, maakt een enorm compliment over mijn zelfgemaakte t-shirt en nodigt me uit om zijn huis te komen bekijken. Als de avond nadert besluit ik om nog even te genieten van de zonsondergang op het strand waar dezelfde eilandbewoner mij wederom tegenkomt en vertelt dat er nog meer excentrieke eilandbewoners in aantocht zijn… Ik eindig mijn dag in mijn zelf gefabriceerde hutje denkend aan wat me hier morgen allemaal nog te wachten staat… What a day…

  • 09/04/2020 om 20:26
    Permalink

    Op een onbewoond eiland 🏝 zou ik eerst een huis 🏠 bouwen 🔨 en wat eten 🥘 vinden.
    Daarna zou ik wat vrienden uitnodigen.
    En het eiland 🌴 mooi 🙂 maken en natuurlijk bewoond!
    Mijn eiland 🌴 zou heten Cat 🐈 land!

    • 10/04/2020 om 01:35
      Permalink

      Als ik heel eerlijk moet zijn dan zou ik hoogstwaarschijnlijk ergens in een hoekje wegkruipen, doodsangsten uitslaan en alleen maar janken! Ik maak geen grapje…Alleen op een onbewoond eiland vast komen te zitten lijkt mij (vooral de nachten) doodeng en super eenzaam (cast away iemand?). Ik ben niet handig of een vechter en heb 0 skills om te kunnen overleven dus waarschijnlijk heb ik binnen enkele dagen het loodje gelegd 🤣. Gelukkig ziet de wereld van Animal Crossing er een stuk gezelliger uit dus daar durf ik wel een gokje in te wagen!

  • 10/04/2020 om 11:37
    Permalink

    Als ik op een onbewoond eiland een dag zou moeten overleven dan zou ik: eerst een soort gelijkenis aan een tent proberen te bouwen van overbodige kleding dat ik aanheb zoals met een vest. Ik zou bloemen plukken en als ik bijvoorbeeld wil gaan vissen ze een voor een achter elkaar neerleggen zodat ik de weg terug kan vinden. (Dieren proberen te vangen en ze verkopen aan tom nook om het zoals acnl te laten lijken) Ik zou een stukje gaan zwemmen ok even af te koelen, te genieten van het uitzicht en wat vis te vangen. Uiteindelijk wanneer het avond is zou ik proberen een vuurtje te maken voor het eten en naar de sterren gaan kijken totdat ik in slaap val. 🙂