Game Freak wist niet hoeveel loslopende Pokémon de Switch aankon

Loslopende Pokémon was daarnaast pas laat gepland.

Pokémon Sword & Shield zijn nu een paar dagen uit en spelers hebben al volop de Wild Area kunnen ontdekken. Dit uitgestrekte gebied bevat veel verschillende Pokémon die allemaal vrij rondrennen. Toch was dit niet altijd het plan van Game Freak. Volgens director Shigeru Ohmori werden de loslopende Pokémon pas in de game gevoegd na het succes van Pokémon: Let’s Go, Pikachu/Eevee.

Dit bracht echter nieuwe obstakels met zich mee. Het ontwikkelingsteam wist namelijk niet hoeveel loslopende Pokémon de game tegelijkertijd aan zou kunnen. Uiteindelijk is dit onderdeel er volgens Ohmori goed uitgekomen, anders had het geschrapt moeten worden en hadden we enkel random encounters gehad.

“In eerste instantie wisten we niet zeker hoeveel Pokémon we tegelijkertijd op het scherm konden weergeven, op technisch niveau. Toen we begonnen met de ontwikkeling van Sword & Shield, waren we niet van plan deze functie te gebruiken. Na de feedback die we kregen voor Let’s Go, Pikachu en Eevee, wilden we deze ‘zichtbare Pokémon’ ook in de nieuwe games implementeren. Desalniettemin zitten random encounters in het hoge gras ook in de spellen. “

Shigeru Ohmori, director Pokémon Sword & Shield

Bron

Ruben

Ik ben 23 jaar en van jongs af aan al een groot fan van Nintendo en hun games. Het is moeilijk om tussen de geweldige series favorieten te kiezen, maar de Mario-games hebben sinds jongs af aan een speciale plek in mijn hart.

Geef een reactie