Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Shin’en prijst de hardware van de Switch

Hoe krijgt deze studio de indrukwekkende graphics bij The Touryst voor elkaar?

Shin’en is een Duitse game ontwikkelstudio. Al vanaf de Game Boy Color hebben ze een goede band met Nintendo. Nu, jaren later, is dat nog onveranderd.

Het eerste spel wat Shin’en Multimedia uitbracht was ‘Käpt’n Blaubärs verrückte Schatzsuche’. Deze kleine titel was gebaseerd op een Duitse TV-serie. Dit spel verscheen in 2001 op de Game Boy Color. In de jaren daarna werden verschillende spellen ontwikkeld die ook buiten Duitsland uitgegeven werden. Zo vergaarde de studio steeds meer bekendheid en inmiddels hebben ze een aardige reputatie opgebouwd.

Deze studio kwam ten tijde van de Switch ook met een lanceringstitel: Fast RMX. Daarna brachten ze Art of Blanca nog naar de Switch en binnenkort is het tijd voor hun nieuwste titel: The Touryst.

Vooral deze laatste game wordt nu al geroemd om de grafische prestaties. Hoe doet het team dit toch? Een medewerker verteld dat ze 60 beelden per seconde als uitgangspunt nemen. Daarna passen ze de effecten en grafische prestaties zo aan dat dit doel ook gehaald wordt.

Diezelfde medewerker verteld dat er een hele hoop potentie in de Switch zit. Als je maar weet hoe je de goede code moet schrijven. Shin’en gebruikt dan ook hun eigen engine om alles uit de Switch hardware te halen. Voor The Touryst hebben ze opnieuw alles uit de kast moeten halen, maar het resultaat mag er wederom zijn!

Zo zie je maar dat ook de kleinere studio’s met creatief coderen erg veel uit de Switch kunnen halen. Ga jij The Touryst aanschaffen wanneer hij later deze maand naar de Switch komt?