GungHo verklaart waarom Ninjala vertraagd is

Tijdens de E3 van 2018 werd Ninjala al aangekondigd. Tot op heden kan je het spel echter nog steeds niet spelen. Wat is hier aan de hand?

Tijdens de oorspronkelijke aankondiging stond dit spel gepland voor het voorjaar van 2019. Dat is alweer een half jaar geleden. Die deadline werd niet gehaald. Uiteindelijk maakte GungHo bekend het spel met een jaar uit te stellen! Waarom dat was werd nooit bekend, tot nu.

In een interview met de CEO van GungHo werd gevraagd waarom het spel was uitgesteld. Meestal is de verklaring iets in de trant van het optimaliseren van de speelervaring. Dit keer is het niet veel anders maar wel iets specifieker. GungHo wilde vooral de online ervaring optimaliseren.

Doordat dit allemaal wat langer duurde dan gepland hadden ook de andere teams langer de tijd. Het design is daardoor wat verder opgepoetst. Ook de controls en het verhaal werden op een aantal punten nog wat aangepast. Zo kwam het eigenlijk wel goed uit dat het optimaliseren nog wat langer duurde.

In hetzelfde interview gaf de CEO ook aan waarom er was gekozen voor een titel met Ninja’s. Dit komt door de voorliefde van fantasie spellen van de CEO. Ook wilde hij het niet té Japans en kindvriendelijk houden. Een ideale combinatie van al die specifieke wensen resulteren in de game Ninjala.

In het voorjaar van 2020 moet Ninjala uiteindelijk alsnog in de winkels liggen. Kijk jij er al naar uit? Laat het ons weten in de reacties.

Jop

Een 24 jarige Nintendo fan. Op het moment volg ik een IT-Traineeship bij Calco. In mijn vrije tijd vaak aan het gamen op mijn Switch of Pokémon aan het vangen in Pokémon Go. Zin in een potje Splatoon 2? Stuur me een berichtje!

Geef een reactie