Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Waarom het zo lang duurde voor een console mainline Pokémon-game

Let's Go verbrak de traditie vorig jaar voor het eerst.

Let’s Go verbrak de traditie vorig jaar voor het eerst.

Het was jaren lang een onuitgesproken regel dat de mainline Pokémon-games alleen verschenen op handheld-consoles. Dankzij de Nintendo Switch, het hybride paradepaardje van Nintendo, is daar verandering in gekomen. Vorig jaar verschenen Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee voor de console als eerste mainline Pokémon-titels. Begin dit jaar kondigde Game Freak de eerste niet-remake mainline titels aan voor de Switch: Pokémon Sword en Shield.

In de laatste uitgave van Game Informer werd Junichi Masuda, producer van de serie, gevraagd waarom het zo lang heeft geduurd voordat een mainline Pokémon-game voor consoles werd ontwikkeld. Hij zei:

“We vinden het heel belangrijk dat de ervaring zich niet volledig isoleert. Het hebben van de real-life interacties – spelen met vrienden in dezelfde ruimte en met elkaar praten – is een onderdeel van de Pokémon-ervaring, in plaats van alleen ervaren wat er op het scherm gebeurt. Het is leuk om ook thuis alleen te spelen, maar het is waarschijnlijk leuker als je op een festival met vrienden speelt.”

“We doen dat zodat je daar naar die locatie kunt gaan en je een vriend of iemand anders tegenkomt die je nog niet kende en via het spel contact kunt maken. Die momenten veranderen in herinneringen en voegen waarde toe aan die Pokémon die je krijgt; elke keer dat je die ziet, herinner je je die ervaring en we denken dat die ervaringen waardevol zijn.”

Junichi Masuda, producer Pokémon Sword & Shield