Miyamoto vroeg Aonuma voor Mario Maker-elementen in volgende Zelda

Ben jij al aan de slag gegaan met de Chamber Dungeon?

In The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgen spelers de mogelijkheid zelf kerkers samen te stellen bij Dampé in de nieuwe Chamber Dungeon-modus. Door een nieuw interview tussen Eiji Aonuma en IGN weten we nu waar deze modus vandaag kwam. Het idee achter deze modus kwam uit een gesprek tussen Shigeru Miyamoto en en Eiji Aonuma, waar Aonuma door Miyamoto werd gevraagd om in de Zelda-remake Mario Maker-achtige elementen toe te voegen.

Aonuma zei:

“Ik praat regelmatig met Mr. Miyamoto over ‘de volgende Zelda-game’ en een keer vroeg hij me of ik een game kon bedenken met Super Mario Maker-achtige gameplay, maar dan voor Zelda. We hebben het gehad over hoe een game als deze Zelda-kerkers moest hebben, maar het is over het algemeen vrij moeilijk om de logica te bedenken die nodig is om ze uit te spelen.”

“Dus hebben we nagedacht over een meer gebruiksvriendelijke speelstijl waarbij je moet nadenken over hoe je onderdelen kunt rangschikken die al een oplossing hebben om één enkele kerker te maken, in plaats van spelers in staat te stellen complexe arrangementen te maken, zoals in Super Mario Maker 2. Zo hebben we de Chamber Dungeons voor deze game gemaakt.”

Eiji Aonuma, producer The Legend of Zelda-serie

Bron

Ruben

Ik ben 23 jaar en van jongs af aan al een groot fan van Nintendo en hun games. Het is moeilijk om tussen de geweldige series favorieten te kiezen, maar de Mario-games hebben sinds jongs af aan een speciale plek in mijn hart.

Eén gedachte over “Miyamoto vroeg Aonuma voor Mario Maker-elementen in volgende Zelda

Geef een reactie