[Hands-on] Overpass

Op Gamescom konden we aan de slag met deze aankomende race-game.

Begin volgend jaar komt Overpass naar verschillende platformen, waaronder de Nintendo Switch. Op Gamescom kregen wij een uitgebreide presentatie over het spel waarna we ook zelf aan de slag konden gaan met deze titel. De game wordt uitgegeven door Big Ben en ontwikkelt door Zordix.

In Overpass kruip je achter het stuur van enorme buggy’s en quads om extreme tracks en gevaarlijk terrein te doorkruisen. Steile hellingen , lastige hindernissenparkoersen en wildernistracks staan centraal in de enorme omgeving waarin je kunt rijden. Wij konden aan de slag met de PS4-versie al beloofde de ontwikkelaar dat de Switch-versie dezelfde content zal bieden. Opvallend tijdens het spelen was de realistische physics-engine van Overpass. Deze dwingt je om je snelheid en acceleratie goed in bedwang te houden. Hard rijden zal weinig voorkomen in Overpass, het is vooral veel goed sturen en je voertuig op de juiste manier door extreme obstakels te laten komen. Dat geeft een unieke ervaring maar moet tegelijkertijd ook wel jouw ding zijn. Snelheidsduivels zullen hun heil daarin niet gaan vinden. 

Eigenlijk kun je de gameplay een soort van puzzelen met je voertuigen noemen. Je komt langs bijna onmogelijke hindernissen en parcours, vol met lastige obtakels. De physics moeten dan ook wel heel precies zijn wil dit enigzins gaan werken, en gelukkig lijkt dat ook echt het geval te zijn. Dit zorgt ervoor dat wat de game van je vraagt ook echt haalbaar is. Zoals aangegeven is het een uniek concept, maar lijkt het je wel te moeten aanspreken om er plezier aan te beleven.

Op audiovisueel gebied oogt alles keurig. Het lijkt niet waarschijnlijk dat de Switch-versie het niveau van de PS4 gaat halen dus het is nog wel even afwachten hoe die eruit gaat zien. Is snelheid niet per se jou ding en houdt je van flinke uitdagingen? Dan kan Overpass zomaar eens iets voor jou worden!

Geef een reactie