[Hands-on] Bloodroots

Wraak kan zo zoet zijn.

Een van de games die we tijdens Gamescom konden spelen was Bloodroots van ontwikkelaar Paper Cult. In deze game speel je Mr. Wolf, die vastberaden is zijn moordenaar te vinden en wraak te nemen. Dit al bijzondere plot legt de basis voor een hele bijzondere en razendsnelle actiegame. Bloodroots draait erom je vijanden zo snel en creatief mogelijk in de pan te hakken. Met ladders, badeendjes, wortels en rapieren kun je allerlei combo’s uitvoeren en de snelste tijd neerzetten. Kijk wel uit, want na één enkele slag ben je al dood.

Tijdens de demo konden we een van de levels uitproberen en de snelste tijd neerzetten. Hele groepen vijanden uitroeien was geen enkel probleem, dankzij de knotsgekke wapens en soepele besturing. Zodra je echter zonder wapen kwam te zitten, werd het lastig om nog te overleven tussen een groep vijanden. Dit zorgt voor een goede balans tussen hersenloos vijanden slaan en strategisch denken.

Hoewel de game redelijk simpele graphics gebruikt, werkte dit ontzettend goed bij de gameplay. Het was duidelijk te zien welke objecten gebruikt konden worden als wapens en waar de vijanden zich bevonden. Doordat je een top-down beeld had van de kaart, kon je goed plannen hoe je groepen vijanden het best kon aanvallen. Als je een groep vijanden versloeg, kreeg het laatste wapen dat je gebruikte een speciale animatie. Elk wapen is uniek, en er zitten volgens de ontwikkelaar ongeveer 200 verschillende wapens in het spel.

Lijkt je deze game interessant? Bloodroots staat gepland om dit jaar nog uit te komen voor Nintendo Switch.

Ruben

Ik ben 23 jaar en van jongs af aan al een groot fan van Nintendo en hun games. Het is moeilijk om tussen de geweldige series favorieten te kiezen, maar de Mario-games hebben sinds jongs af aan een speciale plek in mijn hart.

Geef een reactie