[Hands-on] Sayonara Wild Hearts

Op Gamescom kregen wij de kans om dit muzikale racespel uit te proberen.

Tijdens Gamescom konden we aan de slag met een vroege versie van Sayonara Wild Hearts. In de demo konden wij een paar levels proberen. Simogo combineert voor zijn spel ritmische aspecten samen met race-elementen en een unieke artstyle.

Tijdens de opening cutscene kom je er achter dat het hart van een vrouw is gebroken, waardoor het universum wordt verstoord. Vanaf nu wordt de game erg bijzonder: een diamanten vlinder verschijnt in haar droom en neemt haar mee naar een snelweg. Deze snelweg bevindt zich niet op de grond, maar in de lucht. Op deze snelweg komt ze haar andere ik tegen: een gemaskerde motorrijder genaamd ‘The Fool’

In het spel maak je progressie door levels te spelen. Elk level biedt de speler andere gameplay-segmenten aan, maar het doel blijft steeds hetzelfde. Het doel is namelijk om onderweg alle hartjes te verzamelen. In het eerste level dat we konden uitproberen rij je op een skateboard. In deze tutorial skate je op de maat van pianostuk ‘Clair de Lune’ (Debussy) en volg je een soort vlinder. Later in het spel rij je motor en achtervolg je een vijand. Dit level speelt zich af in een stad en gebruikt wat drukkere muziek. Soms moet je vijanden ontwijken door op het juiste moment op de A-knop te drukken. Deze afwisseling in gameplay zorgt ervoor dat je wilt blijven spelen.

De visuele stijl van de game is erg bijzonder te noemen. Tijdens het spelen kwam ik er achter dat de kleuren snel veranderen en dat het flitserig kan overkomen. Mocht je geïnteresseerd zijn in het spel, hou hier dan rekening mee.

Sayonara Wild Hearts staat gepland voor 2019 en komt onder andere naar de Nintendo Switch.

Robin

Hey, ik ben Robin en ben 19 jaar. Mijn favoriete genres zijn metroidvania's, RPG's en games met een goede mysterieuze sfeer. Mijn favoriete games zijn de Phoenix Wright-games, Ghost Trick en de Mother-serie.

Geef een reactie