[Hands-on] Carrion

Een omgekeerde horrorgame in Metroidvania-jasje.

Tijdens Gamescom hebben we de mogelijkheid gehad om een alpha-versie van Carrion te spelen. Carrion is een omgekeerde horrorervaring: jij speelt het monster en moet zoveel mogelijk chaos creëren en mensen uitroeien. Het is echter geen hersenloos spel, want het wordt door ontwikkelaar Phobia Studio getypeerd als een Metroidvania.

Het spel begint in een afgesloten, geheim lab. Je ziet hier verschillende laboranten die een container bewaken. Plotseling ontploft de container en wordt een rode substantie losgelaten, bestaande uit vlees en tentakels. Dit is het hoofdpersonage in Carrion en hetgeen dat jij speelt. Wat meteen opviel was hoe soepel deze enorme massa aan armen en rottend vlees door de gangen van het lab bewogen kon worden. Met de linker joystick beweeg je jezelf door het lab, met de rechter beweeg je een groep tentakels om dingen mee vast te grijpen.

Gedurende de game kom je in verschillende kamers terecht waar je vijanden moet verslaan, puzzels moet oplossen en nieuwe voorwerpen kan vinden om sterker te worden. In ware Metroidvania-stijl vind je constant upgrades voor je personage, waardoor je nieuwe gebieden kan ontgrendelen.

Carrion staat gepland om in 2020 uit te komen voor alle consoles en pc.

Ruben

Ik ben 22 jaar en van jongs af aan al een groot fan van Nintendo en hun games. Het is moeilijk om tussen de geweldige series favorieten te kiezen, maar de Mario-games hebben sinds jongs af aan een speciale plek in mijn hart.

2 gedachten over “[Hands-on] Carrion

Geef een reactie