[Review] Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry

De game-serie Leisure Suit Larry kent al een behoorlijke geschiedenis. Hoe houdt het nieuwste deel zich staande? Je leest hier onze mening.

Leisure Suit Larry is een spellenserie die al een lange tijd op de markt is. In 1987 verscheen namelijk het eerste deel (Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards). Het spel is niet voor kinderen bedoelt, het heeft immers ook een 18+ beoordeling op de Nintendo eShop. In deze point-and-click games kruip je in de huid van de seksueel gefrustreerde Larry Laffer. In het eerste deel kwam je er achter dat Larry een grote computerfanaat is en toen nog maagd was. Uiteindelijk is hij zijn maagdelijkheid verloren, maar is hij ook al gedumpt door twee vrouwen.

Daten

In Wet Dreams Don’t Dry wordt je wakker als Larry in een mysterieuze kamer. Onze held denkt dat hij nog in het jaar 1987 leeft. Op het eerste oog is er niks aan de hand, maar zodra hij de bar in stapt komt hij erachter dat het al 2018 is. Zodra hij gewend is aan de situatie, is hij weer de oude en probeert Larry al snel vrouwen te verleiden. Hij komt ook de vrouw van zijn dromen tegen, Faith, de bloedmooie assistente van het bedrijf Prune (Vrijwel alle bedrijven zijn parodieën op echte bedrijven). Faith heeft echter wel strenge voorwaarden, ze wilt alleen op date met mannen die meer dan 90 punten hebben op de dating app Timber. Aan jou de taak om Larry’s puntentotaal boven de 90 te brengen.

Maar hoe krijg je nou zo’n hoge score? Simpel, ga op date met andere dames en zorg ervoor dat je het goed doet. Immers hoe beter het afspraakje, hoe meer punten je krijgt. Onderweg zul je verschillende puzzeltjes tegenkomen als in een echt point-and-click spel. Door voorwerpen te vinden en deze te combineren kun je verder komen in het spel. Het is helaas niet altijd even duidelijk welke voorwerpen je moet gebruiken, het zijn er echt een hoop. Zo veel dat je de meeste keren maar alles probeert te combineren omdat de beschrijvingen niet altijd even duidelijk zijn. Er worden af en toe op oude locaties ook nieuwe voorwerpen gelegd waardoor je soms heen en weer moet.

De graphics zien er mooi uit en zijn erg kleurrijk. Er zijn veel verschillende details op de achtergronden wat de game erg sfeervol maakt. Ook het stemacteerwerk zorgt voor een complete sfeer. De stem van Larry wordt weer voorzien van Jan Rabson die een leuke stem voorschotelt voor onze ster. De achtergrond muziek zorgt voor de juiste ambiance en klinkt in alle gevallen prima. Je bent zo’n tien uur bezig met het spel, terwijl het spel veertig euro kost. De prijs is dus aan de hoge kant in vergelijking met het aantal uren dat je zoet bent met de titel.

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry is een vermakelijk spel. Je kruipt opnieuw in de schoenen van Larry Laffer met als doel een afspraakje ge maken met Fatih. Je lost puzzeltjes op door spullen te verzamelen en deze te combineren. Dit is echter soms flink lastig, omdat je voorwerpen makkelijk over het hoofd kan zien. Daarnaast kan de voorwerpbeschrijving nogal vaag zijn en ben je eerder geneigd om alles maar proberen te combineren. Het spel ziet er mooi uit op de Switch en de muziek is ook in orde. Als je een grappig (seksueel) spel zoekt dan is Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry een aanrader, maar onthoud wel dat het best onnodig lastig kan zijn.

Cijfer: 7,0

Robin

Hey, ik ben Robin en ben 19 jaar. Mijn favoriete genres zijn metroidvania's, RPG's en games met een goede mysterieuze sfeer. Mijn favoriete games zijn de Phoenix Wright-games, Ghost Trick en de Mother-serie.