[Hands-on] Luigi’s Mansion 3

Luigi’s Mansion is terug! In Luigi’s Mansion 3 verpesten spoken de vakantie van Luigi en zijn vrienden.

Tijdens de E3 heb ik twee maal de kans gehad om Luigi’s Mansion 3 te spelen. De eerste keer was het op de booth en de tweede keer tijdens mijn afspraak met Nintendo. De gameplay die je aan het einde van deze hands-on ziet is dus ook van mijn tweede ronde.

Mijn geschiedenis met Luigi’s Mansion is nogal beperkt, het eerste deel vond ik super leuk, maar heb ik nooit in mijn bezit gehad. Het tweede deel had ik echter op lancering gekocht, maar viel mij uiteindelijk toch wat tegen. Er zaten leuke elementen in, maar door de missies vond ik de game minder immersief. Ik moet zeggen dat deel drie het beste van beide delen lijkt te combineren.

Zo gaat deel drie geen missies meer gebruiken en keert het weer meer terug naar het exploratie zoals in het eerste deel. Luigi’s Mansion 3 zal wel gebruik maken van de sterk verbeterde controls die in het tweede deel zaten en bouwt daar nog op voort met nieuwe elementen.

Luigis Mansion 3 screen

Na een vrolijke introductievideo waarin ik vooral zat te bedenken welke gek Toad heeft laten rijden, begint de demo met een korte tutorial over de verschillende basisvaardigheden. Dat eenmaal afgerond begint eindelijk de echte game op een rustige locatie. Hier zijn nog geen geesten, dus je kon even op je gemak wennen aan de besturing zonder dat fouten meteen werden afgestraft.

Tijdens de korte demo was alles alles wel te proberen. Zo is de Strobe Light terug, een speciale functie van de zaklamp waarmee je verborgen elementen onthult zoals deuren. Daarnaast kan je ook toiletontstoppers schieten om schilden van geesten af te pakken of speciale plekken te openen. De laatste functie – en misschien nog wel de beste nieuwigheid in dit deel – is dat je geesten terwijl je ze vangt ook tegen de grond aan kan slaan om extra schade te doen. Als je dit goed richt, kan je dit ook tegen andere geesten gebruiken door op ze slaan. Hiermee breng je ze dan ook schade toe of zorg je dat ze hun schilden verliezen.

Luigis Mansion 3 screen

De toevoeging van Gooigi zorgt voor een nieuwe dimensie aan de puzzels die je in Luigi’s Mansion-games tot nu toe moest oplossen. Je kan met Gooigi namelijk door stekels of een hek heen lopen, maar daarnaast kan je ook tegen een ventilator blazen, waarmee die gewoon doorgaat terwijl je weer Luigi zelf bestuurd. Dit is ook tegen het einde van de gameplay te zien, onderaan deze preview.

Het baasgevecht mocht helaas niet online komen met beelden, maar ook hierbij geldt dat er goed gebruik werd gemaakt van alle besturingsopties. Je moest goed op zijn bewegingen blijven letten.

Kortom, Luigi’s Mansion 3 lijkt een geweldige game te worden met soepele en fijne gameplay en mechanics.

Jorden

22 jarige Nintendo nerd en Games&Interactie student aan de UU. Twitter: Jorden1506 YouTube: http://www.youtube.com/c/WePlayGames

2 gedachten over “[Hands-on] Luigi’s Mansion 3

Geef een reactie