[Hands-On] Pokémon Sword and Shield

Tijdens de E3 heb ik de mogelijkheid gehad om Pokémon Sword & Shield te spelen. In deze korte demo kreeg je de binnenkant van een gym te zien met als einde een gym gevecht.

Ik zal meteen beginnen met dat ik enorm blij ben met de terugkeer van de gyms en hun standaard puzzels. De trials in Sun & Moon waren leuk, maar daarna was het ook wel klaar voor mij. In de demo die ik kon spelen op de beursvloer begon je in de gym met een water-thema. De bedoeling was om door middel van stations met een knop erop paden vrij te maken van water. Onderweg werd je natuurlijk weer opgewacht door verschillende trainers die jou het leven zuur wilden maken en dachten dat ze je wel even konden verslaan.

Door het gebrek aan verschillende Pokémon waren trainers genoodzaakt zakmonsters te gebruiken die je normaliter niet in een water gym tegen zou komen (bijvoorbeeld een grassoort Pokémon), maar dit wordt zeer waarschijnlijk nog aangepast. Over de inhoud van de gevechten kom ik later op terug.

Na het vrijgemaakt te hebben van het pad kan je door naar de gym leader. In dit gevecht begon Nessa met een Goldeen waardoor ik omschakelde naar Grooky vanaf de basis begin Pokémon Sobble. Na een gemakkelijke overwinning op Goldeen was het tijd om het op te nemen tegen de nieuwe Pokémon Drednaw. De Pokémon welke Nessa ook meteen laat Dynamaxen.

Voor zover ik kon merken liepen alle gevechten enorm soepel en zijn de nieuwe Pokémon goed vormgegeven. Alles ziet erg gewoon erg scherp uit en voorlopig lijkt dit waardig een nieuwe generatie Pokémon en Pokémon-games in te luiden.

Dynamaxen is wel even wat anders. Een nieuwe functie welke in elk geval flink wat verdeling heeft verzorgt onder Pokémon-fans. Het gaat in deze game het gebruik van Z-moves en Mega evolutie vervangen en niet iedereen is het daarmee eens. Hoewel ik nog steeds een beetje sceptisch ben over het gebruik ervan in competitieve gevechten, is het bij casual gevechten zeker geen verkeerde toevoeging. In één tegen één kan je namelijk een enorm tactisch voordeel eruit halen als je het goed kan timen. Tevens zullen alle aanvallen die je kan gebruiken tijdens Dynamax ook veranderen. Hoewel je slechts drie rondes hebt met Dynamax Pokémon had ik dit dus totaal niet nodig in de demo. Dit kwam doordat mijn Grooky Nessa’s Drednaw in één keer K.O. had.

Van de gehele demo mocht ik drie minuten aan beeldmateriaal online zetten bekijk deze hieronder:

Jorden

22 jarige Nintendo nerd en Games&Interactie student aan de UU. Twitter: Jorden1506 YouTube: http://www.youtube.com/c/WePlayGames

Geef een reactie