[REVIEW] GoFishing 3D

Sla je met GoFishing 3D een leuke titel aan de haak?

Vis-games verschijnen niet al te vaak en bovendien hebben dit soort spellen een vrij specifieke doelgroep. Je zult natuurlijk van vissen moeten houden en dit ook nog eens achter je televisie willen doen. GoFishing 3D verscheen eerder al op Android en nu ook op Nintendo’s hybride console. Hoe pakt deze titel uit op de Switch? Je leest het in deze review.

Geen beste eerste indruk

GoFishing 3D is van oorsprong een mobiele titel en dit valt helaas meteen al op. De graphics zijn echt verschikkelijk te noemen. Ze zien er ongelofelijk low-poly en gedateerd uit. Qua geluid is het ook niet al te best. Er speelt namelijk alleen muziek af op het beginscherm en in het winkelmenu. Tijdens het spelen zelf hoor je alleen maar geluiden van vogels en eenden. Ergens is het te begrijpen dat je wilt vissen in alle rust, maar dit zorgt bij een spel voor een erg saaie situatie.

Gameplay

Natuurlijk zijn lelijke graphics niet per sé garantie voor een slechte game. Mocht de gameplay namelijk goed zijn dan kan dat al een hoop goed maken. Helaas weet ook de gameplay GoFishing 3D niet te redden. Om te beginnen kun je uit een man of vrouw kiezen waarmee je gaat vissen. Het selecteren alleen al was erg onduidelijk. Normaal gesproken wordt een kolom lichter wanneer je iets wilt selecteren, maar bij deze game wordt het juist donkerder. Dit zorgde ervoor dat ik als vrouw speelde in plaats van een man wat ik in eerste instantie dacht. Met wie je speelt is op elk moment wel aan te passen, maar je zult hier ongetwijfeld aan moeten wennen.

Als je dan eindelijk door het menu heen bent gekomen kun je aan de slag met het spel. Voor elke vis die je vangt krijg je ongeacht de grootte altijd één punt. Als je een bepaald aantal vissen hebt gevangen ga je naar het volgende level. Hiervoor krijg je munten en speel je nieuwe vishengels, dobbers en/ of aas vrij welke je daarna kunt kopen met het geld dat je heb gekregen. Echter heb je het geld ook nodig om naar een van de acht nieuwe locaties te gaan waar je nieuwe vissen kunt ontdekken, maar in de verschillende omgevingen zit nauwelijks variatie.

Geen vis te bekennen… of toch wel?

Om het makkelijker te maken om opzoek te gaan naar vissen heeft het spel een ingebouwde Fish Finder. Door dit apparaatje te gebruiken kun je zien of er op een bepaalde plek vissen zwemmen en daarbij zie je ook meteen hoe zwaar de diertjes zijn. Het lijkt op het eerste gezicht een handige toevoeging, maar in de werkelijkheid werkt de Fish Finder helemaal niet. Je ziet op het apparaatje vissen zwemmen, maar daarvan komt er geen een naar je hengel toe. Ik heb zelfs een keer vijf minuten gewacht tot dat ik beet zou krijgen, maar dat gebeurde niet. Toen gaf ik het op en liep ik naar een andere plek om het nogmaals te proberen. Toen kreeg ik wel beet, maar was er geen vis te bekennen. Het is dus compleet willekeurig of je een vis vangt of niet. Dit alles maakt de gameplay niet alleen saai, het spel slaagt er op geen enkele manier in om vissen op een realistische manier naar de Switch te brengen. Bovendien zorgt dit ervoor dat je snel bent uitgekeken op het spel.

Zoals je leest ben ik niet erg enthousiast over GoFishing 3D, maar er is gelukkig wel één lichtpuntje onder aan de bodem van de rivier. Het voordeel zijn de laadtijden. Deze zijn echt ongelofelijk snel. Binnen een seconde is het spel namelijk al opgestart, maar geef mij dan maar een goed spel met wat langere laadtijden.

Conclusie:

Helaas is GoFishing 3D geen geen goed spel en dat is nog zacht uitgedrukt. De graphics zijn van erg lage kwaliteit en ogen daardoor gedateerd. Er is vrijwel geen muziek te bekennen en de Fish Finder werkt totaal niet. Ik raad je aan om opzoek te gaan naar een ander spel want voor €14,99 is er genoeg te vinden in de Nintendo eShop wat je geld wel waard is.

Eindcijfer: 3,8

2 gedachten over “[REVIEW] GoFishing 3D