[Review] Super Dragon Ball Heroes World Mission

Na vele fighting-games in de Dragon Ball-wereld ga je in Super Dragon Ball Heroes World Mission met kaarten spelen. Of deze formule hierin past is nog maar de vraag.

Helaas is het antwoord op de vraag of de formule van strategische kaartgames goed uitpakt nogal gespleten. Hoewel je van Dragon Ball makkelijk een goed en uitgebreid TCG spel kan maken door de vele personages, krachten en werelden, is het met dit spel in elk geval niet goed gelukt. Als je de game begint komt het enorm sloom op gang en een groot gedeelte van het spel zal je zonder al te veel moeite en tactische overwegingen door kunnen komen. Hierdoor ontbreekt er vooral veel diepgang in de game en dat is een gemiste kans.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

De controls en mechanics werken simpel en goed en hoewel dat een pluspunt is, is het betreffende de mechanics ook een flink nadeel. Waar je bij spellen als Yu-Gi-Oh! en Heartstone uitgedaagd wordt om tactisch te denken, is dit hier erg afwezig. Zonder ook maar enige moeite erin te steken heb ik de meeste van mijn gevechten namelijk gewonnen. Dat is zonde want juist van kaartspellen verwacht ik een zekere vorm van tactiek die noodzakelijk is om te overwinnen. Hier kan je met een goede timing al bijna standaard winnen.

Nu is niet alles slecht aan de game natuurlijk. Wat het spel wel goed doet is de lengte van de gevechten. Ze zijn namelijk lekker kort, ze duren maar een paar minuten per keer. Dit maakt het spel natuurlijk enorm geschikt voor korte speelsessies.

Super Dragon Ball Heroes World Mission

Ook op audiovisueel gebied valt er weinig te klagen. De grafische stijl van de game past goed in het rijtje van andere Dragon Ball-games en dat werkt ook met het kaartspel goed. De muziek is tevens ook toepasselijk. Hoewel de voice-acting de Japanse stemmen blijft gebruiken in de Europese release is het wel jammer dat een enorm groot gedeelte van de zinnen niet is ingesproken en persoonlijk vind ik dat altijd wel een gemis.

Conclusie

Hoewel Super Dragon Ball Heroes World Mission op het eerste gezicht het een leuk en goed concept lijkt zit er maar weinig echte diepgang in het spel. Het lijkt alsof je je deck goed moet samenstellen, maar het meeste kan zonder dit te doen prima gehaald worden. De graphics, muziek en stemmen die erin zitten zijn wel weer erg goed uitgewerkt wat de matige gameplay dus weer extra vervelend doet aanvoelen. Heb je weinig met Dragon Ball dan ben je sowieso beter af met een andere card-game zoals Yu-Gi-Oh!, Heartstone en Magic! Voor fans is het echter goed te doen door de enorme variatie aan personages en kaarten.

Het gemiddelde van de cijfers hieronder komt hoger uit dan mijn uiteindelijke cijfer, vooral omdat ik van deze game de matige gameplay extra vervelend vind omdat de rest ook al matig is.

Cijfer: 6,1

Jorden

22 jarige Nintendo nerd en Games&Interactie student aan de UU. Twitter: Jorden1506 YouTube: http://www.youtube.com/c/WePlayGames

Eén gedachte over “[Review] Super Dragon Ball Heroes World Mission

Geef een reactie