[REVIEW] Stunt Kite Party

Weet Stunt Kite Party te overtuigen als leuke party-game?

Stunt Kite Party is een familievriendelijk singleplayer- en multiplayer spel, waarin jij met je kite vliegt in verschillende omgevingen. Wist dit partyspel mij om ver te blazen?

Stunt Kite Party is sinds kort beschikbaar op de Switch. Deze game is
ontwikkeld door Handy Games, exclusief voor de Nintendo Switch en zoals gezegd laat het spel je met een kite vliegen. Met een prijs van € 10 is de game in elk geval niet al te duur maar is het zijn geld uiteindelijk wel waard?

Vliegen in verschillende minigames

In Stunt Kite Party zijn er tien verschillen minigames beschikbaar die speelbaar zijn in vier omgevingen. Zo kun je spelen op de boerderij Windy Meadow Ranch, in de sneeuw op Brain Freeze Bay, in het park Santa Breeze en op het strand Paradise Resort. Alhoewel het concept van het spel, vliegen met een kite, telkens hetzelfde blijft, is het niet eentonig. Zo verzamel je in de ene minigame honing voor Brandee de hommel in Bumblebee Banquet en de andere keer maak je ballonnen kapot, die over zijn gebleven van een feestje, in Balloon Popper. Elke minigame duurt 90 seconden, dus zorg ervoor dat je zo snel mogelijk punten verzameld. Wat mij opviel is dat er geen gebruik gemaakt is van motion controles. Dit had het spelen juist nog wat leuker en grappiger kunnen maken.

De volgende uitdaging staat op je te wachten.

Verschillende game modi

Er zijn drie verschillende modi die je kunt spelen. In de verhaalmodus stap je in de huid van de jonge Eddy, een buitengewoon getalenteerde kiter. Tijdens dit kleine, maar grappige verhaaltje kom je allerlei verschillende karakters tegen. Hiermee ga je de strijd aan om te proberen de overwinning te pakken. Als je het een paar keer niet lukt om te winnen, krijg je de optie om die strijd over te slaan. Jammer genoeg is de duur hiervan niet zo lang. Er zijn namelijk maar twintig battles waar je maar ongeveer 2 uur voor nodig om deze uit te spelen. Toch is het is goed dat er een verhaalmodus aanwezig is. al is deze wel erg kort. Het verhaal maakt het een stuk leuker om het spel ook even alleen te spelen.

Ook zijn er bekertoernooien. Deze vijf bekertoernooien spelen zich af op dezelfde plekken als in de verhaallijn en zijn tot en met vier mensen te spelen. In elk toernooi is het aantal minigames verschillend. Bij Windy Meadow Ranch speel je er drie, bij Brain Freeze Bay vier, op Santa Breeze zes, en op Paradise Resort acht. Als laatst is er ook een Grand tournament. Dit toernooi speel zich af in alle vier de omgevingen en hier moet je alle tien minigames spelen.

Als laatste is er een mogelijkheid om zelf toernooien samen te stellen, welke je ook met maximaal vier mensen kunt spelen. Dit doe je door uit maximaal tien minigames te kiezen. Het maakt niet uit in welke volgorde je ze wilt zetten of welke minigames je wilt spelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om tien keer achter elkaar Meteor Blast of Ghost Hunt te spelen. De speler mag hier dus helemaal zelf de keuze maken. Doordat deze modus er ook is, zijn wat mij betreft de bekertoernooien een beetje overbodig.

Power-ups maken het je lastig… of juist makkelijk

Tijdens het spelen, van welke modus dan ook, zul je power-ups tegen komen. Hierdoor wordt het spelen voor een paar seconden juist makkelijker of moeilijker gemaakt. In totaal zijn er vijf power-ups die variëren van omgedraaide besturingen, tot bliksemschichten wat ervoor zorgt dat de vliegers van de medespelers neerstorten.

Ook is er gedacht aan de mensen die alles willen ontgrendelen. Zo zijn er in totaal acht karakters die elk ook nog een outfit kunnen krijgen en er zijn totaal acht verschillende kites beschikbaar. Je kunt ze ontgrendelen door verschillende missies uit te voeren, bijvoorbeeld door een bepaald aantal punten bij een spel te krijgen of in totaal dertig multiplayer sessies te spelen.

Een sfeerimpressie van het spel.

Audiovisueel:

De muziek is goed aangepast op de omgeving en is erg swingend. Ook hoor je tijdens het spelen de karakters een kreet geven als er iets gebeurt met hun kite. Visueel gezien is het allemaal niet echt spannend. In de omgeving gebeuren wel een paar dingen, maar je kunt gelukkig nog goed je eigen kite in de gaten houden.

Conclusie:

Omdat er verschillende minigames zijn, gaat het spel niet snel vervelen. Het is echt leuk om dit spel met je vrienden te spelen, maar toch wel iets minder leuk als je even alleen bent. Zeker als je de verhaallijn al hebt uitgespeeld welke erg kort is. Al met al raad ik Stunt Kite Party zeker aan als je opzoek bent naar een leuk en goedkoop party spel want zeker met vrienden kun je je best even vermaken.

Eindcijfer 7.0

T