Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Ontwikkelaars Mario & Luigi leggen uit waarom de nieuwe game niet op Nintendo Switch uitkomt

Van DS naar 3DS, de moeite waard?

In een interview spreken Yoshihiko Maekawa en Akira Otani over verschillende aspecten van de nieuwe Mario & Luigi: Bowser's inside story.

In een interview spreken Yoshihiko Maekawa en Akira Otani over verschillende aspecten van de nieuwe Mario & Luigi: Bowser’s inside story.

Game Informer had recent de kans om te spreken met enkele ontwikkelaars achter Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey.  Tijdens het interview wordt met Yoshihiko Maekawa en Akira Otani, producenten bij AlphaDream (Maekawa) en Nintendo (Otani) gesproken over waarom de laatste 3DS remake geen release kreeg op Nintendo Switch, waarom Partner’s in Time geen remake kreeg, over Luigi’s rol in de serie en nog veel meer.

Hieronder vindt je onze Nederlandse vertaling van de belangrijkste punten waar ze over gesproken hebben. Het volledige interview kan je lezen op de website van Game Informer.

Waarom is deze remake niet op de Nintendo Switch?

Maekawa: Het heeft te maken met een verschil in timing voor de release op 3DS tegenover op Nintendo Switch.

Akira Otani: We hebben wel aan de Switch gedacht, maar we wilden de gameplay met het duo scherm van het originele spel behouden. Dat is de voornaamste reden waarom we voor een 3DS release kozen.

In verband met deze remake en de remake van Superstar Saga, Waarom geen stereoscopische 3D?

Maekawa: Wat we wilder bereiken met dit spel, was de look en het gevoel van het originele spel behouden en ook de visuals updaten. Het 3D uitzicht van de 3DS paste niet echt in het plaatje om deze 2 dingen te verwezenlijken, daarom hebben we besloten dit niet te gebruiken.

Luigi is de eeuwige loser, maar nooit zo zeer als in de Mario & Luigi games. Is dat iets waar je extra rekening mee houdt om dit te benadrukken en in de kijker te zetten?

Maekawa: Je kan zeker en vast dit gevoel krijgen wanneer je Luigi’s rol bekijkt in de Mario & Luigi reeks, maar het is meer het gevoel van plagen naar Luigi tegenover hem gewoonweg pesten. Er zijn wel delen van hem, zoals dat hij een beetje een watje is, of steeds het korte strootje zal trekken, maar hij is zeker en vast geen loser naar onze mening. Wanneer we naar deze game keken en naar Superstar Saga, het origineel, vinden we wel zeker dat, “Ja, hij wordt waarschijnlijk wel net iets teveel geplaagd,” maar we bekijken het niet alsof we hem pesten of iets in die richting.

Otani: Je zou de volgende games in de serie moeten spelen, de vierde RPG, Dream Team en je zal wel merken hoeveel liefde we hebben voor Luigi.

Waarom slagen jullie Partners in Time over als remake van de Mario & Luigi games?

Otani: Het grootste punt was dat Mario & Luigi 3, Bowsers Inside Story de best ontvangen titel was in de reeks, dus we wilden absoluut een remake maken van dit spel. Ook vonden we het een leuk idee om Bowser en Bowser Jr. te laten zien als ouder en kind in de nieuwe modus, wat vergelijkbaar is met de modus die we toevoegden aan de Superstar Saga remake. Tot slot werd het karakter Fawful zeer goed ontvangen, dus wilden we hem ook echt terugbrengen en de voortgaande saga met hem laten zien die we begonnen met Bowser’s Minions in de remake van Superstar Saga.

Waarom hebben we Tomato Adventure nooit gezien in het Westen?

Maekawa: [lacht] de reden waarom is de leeftijdscategorie die we als doelgroep voor ogen hadden. Deze was iets te laag en iets te klein. Ook hadden we wat problemen met het vechtsysteem en werd de game niet zo goed ontvangen in de tijd van de release.