Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

[E3] Hands-On Pokémon Let’s Go

Pokémon Let's Go
Ook Pokémon was speelbaar op de vloer, is deze nieuwe vorm van gameplay een mainline Pokémon game waardig? Lees onze eerste bevindingen.

Ook Pokémon was speelbaar op de vloer, is deze nieuwe vorm van gameplay een mainline Pokémon game waardig? Lees onze eerste bevindingen.

De aankondiging van Let’s Go werd gemixt ontvangen, Pokémon Go elementen in een gewone Pokémon game? Schande! Terwijl anderen juist benieuwd waren naar de nieuwe opties. Na het uitproberen van de game met de PokéBall accesoire ben ik eerder geneigd om de nieuwe gameplay te omarmen dan het af te stoten. Hoewel het gooien met de PokéBall wat lastig ging doordat die verbonden was met twee kabels, werkte het toch erg soepel en hoefde je niet erg bang te zijn dat je snel misgooit. Tuurlijk het is ergens wel jammer dat je geen klassiek gevecht meer hebt met een wilde Pokémon, maar in alle eerlijkheid kocht ik toch wel vaak een lading Repels om niet 100 keer lastig gevallen te worden door een Zubat. Nu kan je tenminste zien welke Pokémon waar zit en kan je om ze heen lopen, en hoef je niet steeds moeilijk te doen met het helen van je Pokémon omdat je PP op is na een tijdje. Daarnaast klassieke gevechten met trainers blijft gewoon bestaan dus je hoeft het niet volledig te missen.

Grafisch ziet de game er ook nog eens super uit. Voor het eerst heeft een Pokémon rpg HD graphics wat er toch voor zorgt dat je een nieuwe ervaring op doet ookal is het voor de zoveelste keer in Kanto. Zoals eerder vermeld zie je nu waar de Pokémon lopen in het gras waardoor je op je gemak kan bepalen welke Pokémon je wilt vangen. Voor de Shiny hunters, hoe dat exact gaat werken is nog onbekend, maar zeer waarschijnlijk net als in Go je loopt tegen een normaal gekleurde Pokémon aan en tijdens het vangen zie je pas of het een Shiny is.

Wat een leuke aanpassing is ten opzichte van Yellow, waar altijd één Pokémon achter je aan liep zal je nu altijd je partner Pokémon op je hebben en daarnaast nog de keuze hebben om in je party menu aan te passen welke van de overige Pokémon die je bij je hebt achter je aan zal lopen. Zo had je in de demo Charmander die achter je aan liep.

Al met al voelde de gameplay fris, maar toch vertrouwd aan. De besturing was makkelijk en de gevechten als vannouds. Tot nu toe zie ik voor de Pokémon fans geen reden tot paniek en wordt het zeker de moeite om de game aan te schaffen.

Helaas mochten er geen foto’s en video’s gemaakt worden waardoor ik geen gameplay beelden heb.