[REVIEW] Skee-ball

Je hebt er vast al wel eens van gehoord of weet wat het is na het zien van een foto, Skee-ball is van oorsprong een arcadegame dat in veel speelhallen te vinden was. Met de digtale versie op de Nintendo Switch kun je Skee-Ball nu ook overal mee naar toe nemen.

Skee-ball doet erg denken aan bowlen, je hebt een lange baan en aan het einde een aantal gaten waarop je moet mikken. Het is de bedoeling om zo veel mogelijk punten te krijgen. De opzet van Skee-ball op de Switch is in de basis dan ook hetzelfde. Dit alles kun je doen aan de hand van verschillende spelmodi, welke je soms nog moet unlocken.

Soms een beetje langdradig…

In Skee-Ball op de Switch krijg je voor elk spel dat je speelt tickets. Deze tickets kun je gebruiken om aankopen te doen zoals nieuwe kasten en spelmodi. Jammer is dat het vaak erg lang duurt voordat je genoeg tickets hebt verzameld om een nieuwe aankoop te kunnen doen. Een goed voorbeeld hiervan is de game modi ‘’Call your shot’’, waarin je in een bepaalde volgorde doelwitten moet raken voor extra punten. Hiervoor betaal je 750 tickets terwijl je maar ongeveer 3 tot 6 tickets per spel dat je speelt krijgt. Hierdoor duurt het vaak erg lang voordat je nieuwe spelmodi of kasten vrij kunt spelen, waardoor de game soms wat langdradig en sloom aanvoelt.

Genoeg vrij te spelen

Het spel kent intotaal 14 unlockables, waarvan 7 speelmodi en 7 kasten. De verschillende speelmodi zijn vrij divers, in de een moet je in een bepaalde volgorde doelwitten raken en in de ander kun je 2 minuten vrij met ballen gaan gooien.  Er is ook een mutliplayer-stand beschikbaar genaamd ‘countdown’, hierin begin je met 1000 punten en vervolgens moet je dit aantal naar 0 brengen. Pas echter wel op, de speler die als eerst onder de 0 komt, heeft het spel verloren. Het is fijn om te zien dat de ontwikkelaars na hebben gedacht over een multiplayer-stand, want samen spelen is wel een van de verkooppunten van de Nintendo Switch.

Audiovisueel ziet het gehele plaatje er prima uit, sommige objecten in het spel zoals enkele trophies zien er soms wat oud en gedateerd uit. De kasten zijn daarentegen wel elk erg verschillend en hebben allemaal hun eigen stijltje. De muziek die op de achtergrond te horen is past goed bij het spel, maar gaat na verloop van tijd wel wat vervelen, iets meer variatie hierin was dus fijn geweest.

Ben je vaak te vinden in een arcadehal of ben je fan van Arcade games? Dan is Skee-ball echt een spel voor jou. Het spel geeft je een echte arcadehal-gevoel in een digitaal jasje, leuk voor een avondje met vrienden of om bijvoorbeeld de verveling tegen te gaan onderweg in het openbaar vervoer. Wel ben ik van mening dat het jammer is dat het vrij lang duurt voordat je nieuwe kasten en spelmodi kunt ontgrendelen, de 750 tickets die je nodig bent voor een nieuwe spelmodi en de ruim 2000 tickets voor een nieuwe kast, zijn misschien net wat aan de hoge kant. Skee-Ball is voor de prijs van 20 euro net wat aan de hoge kant, maar is zeker een aanrader, mocht de game een keer in de aanbieding zijn.

+ Leuk voor een avondje met vrienden.
+ Veel verschillende dingen om te ontgrendelen, maar…

– … vaak duurt dit erg lang.
– Prijs net iets aan de hoge kant.

Cijfer: 6.0

Jordy Blanken

Al op een vrije jonge leeftijd kwam ik via mijn neef in aanraking met Nintendo via de Wii en de Nintendo DS. Ik was direct erg geïnteresseerd in het merk en deze interesse is in de afgelopen jaren alleen maar sterker geworden.

2 gedachten over “[REVIEW] Skee-ball

• 24/04/2018 om 18:58
    Permalink