Alle verschillen tussen Dark Souls en de Remastered versie op een rijtje

Op 25 mei ligt Dark Souls Remastered in de winkels. Het is een heruitgave van het spel Dark Souls wat al in 2011 verscheen voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC. Lees hier wat er veranderd is in deze heruitgave.

De lijst met veranderingen bevat een aantal grote en een aantal kleinere aanpassingen aan het spel. Iets wat veel mensen zich afvroegen was hoe het spel grafisch zou presteren op de Switch. Op die vraag is nu duidelijkheid gekomen. Het spel zal tijdens het docked spelen draaien op 1080p 30fps. Schakel je over naar handheld modus dan houd je 30fps maar gaat de beeldkwaliteit terug naar 720p. Dit is ook de maximale resolutie die de Switch aankan in handheld. Het scherm heeft zelf ook maar een 720p resolutie.

Lees alle veranderingen ten opzichte van het origineel hieronder:

Online Multiplayer

  • Online zal niet langer via een Peer to Peer systeem verlopen maar via servers van het spel.
  • Het maximaal aantal spelers online is omhoog gegaan van 4 naar 6.
  • Om met zes spelers online te spelen zal je een speciaal voorwerp (Dried Finger) nodig hebben.
  • Dit voorwerp zal op een andere locatie te vinden zijn dan in het origineel. Zo hebben de spelers eerder toegang tot dit voorwerp.
  • Er komt een “password matchmaking” optie. Deze is vergelijkbaar met dat van Dark Souls 3
  • Heb je een hoger level dan degene die de online lobby host dan zal je level automatisch naar beneden worden aangepast.
  • Er kunnen geen healing items gebruikt worden in Player vs Player wedstrijden. Dit om de potjes wat korter te houden.
  • Spelers kunnen de globale matchmaking aan- of uitzetten.
  • Spelers kunnen nu voorkomen dat “Red Phantoms” hun “White Sign Soapstone” teken kunnen zien.
  • Spelers kunnen in de remastered versie geen hulp “phantoms” oproepen terwijl ze aan het vechten zijn tegen vijandelijke “phantoms”.
  • Spelers zullen niet met elkaar gematcht worden als ze zich te ver uit elkaar bevinden.

Arena

  • Er is nu een mogelijkheid om 3 tegen 3 te spelen. Ook is er een 6 speler deathmatch optie bijgekomen.
  • Ook de Arena gevechten kunnen gebruik maken van Password Matchmaking.
  • De plekken waar je respawned zullen willekeurig worden.

En verder…

  • Spelers kunnen kiezen hoeveel van een bepaald voorwerp ze willen gebruiken. In het origineel kon je maar een ding tegelijk gebruiken en moest je een voorwerp meerdere keren selecteren als je het meerdere keren wilde gebruiken.
  • Er zullen meer talen beschikbaar zijn. Dit aantal is nu hetzelfde als in Dark Souls 3.
  • Er zit een extra kampvuur in het spel.
  • Je kan zelf kiezen welke acties er bij welke knoppen horen.
  • Voorwerpen zullen niet automatisch geselecteerd worden als je deze oppakt.
  • als je de omhoog of omlaag knop ingedrukt houdt zal automatisch het eerste item geselecteerd worden.

Veel nieuwe details dus met nog zo’n anderhalve maand te gaan tot de release. Ga jij deze game spelen als hij uitkomt? Laat het weten in de reacties.

Jop

Een 24 jarige Nintendo fan. Op het moment volg ik een IT-Traineeship bij Calco. In mijn vrije tijd vaak aan het gamen op mijn Switch of Pokémon aan het vangen in Pokémon Go. Zin in een potje Splatoon 2? Stuur me een berichtje!

3 gedachten over “Alle verschillen tussen Dark Souls en de Remastered versie op een rijtje

Geef een reactie