Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Breath of the Wild ontwikkelaars dachten na over controle van het weer

Als je Breath of the Wild hebt gespeeld, heb je vast wel eens gevloekt op de regen. Ooit was er het idee om het weer te kunnen bepalen.

Als je Breath of the Wild hebt gespeeld, heb je vast wel eens gevloekt op de regen. Ooit was er het idee om het weer te kunnen bepalen.

In Breath of the Wild kom je vele weersomstandigheden tegen. Van onweer tot zon en van sneeuw tot regen. Sommigen van deze elementen maakten de gameplay een stuk lastiger zoals dat je in de regen geen meter omhoog kwam met klimmen. Volgens de game director Hidemaro Fujibayashi was er ooit kort het idee om spelers zelf het weer te laten bepalen. Fujibayashi zei dit in een interview met Game Informer, hierin liet hij ook weten dat de ontwikkelaars dachten dat het zou zorgen voor minder plezier en dat het minder natuurlijk overkomt.

“Initially we did consider giving players control of the weather, but realized not being able to control it is much more fun. Controlling it wasn’t really fitting in this game. In Ocarina of Time, you were in places that were just sunny or raining. That was the way the players were able to control that. Adding in the weather control would have increased the number of variables in the world. It was more interesting to have Link against nature, not controlling it. That ended up being more natural and fun.”