Breath of the Wild ontwikkelaars dachten na over controle van het weer

Als je Breath of the Wild hebt gespeeld, heb je vast wel eens gevloekt op de regen. Ooit was er het idee om het weer te kunnen bepalen.

In Breath of the Wild kom je vele weersomstandigheden tegen. Van onweer tot zon en van sneeuw tot regen. Sommigen van deze elementen maakten de gameplay een stuk lastiger zoals dat je in de regen geen meter omhoog kwam met klimmen. Volgens de game director Hidemaro Fujibayashi was er ooit kort het idee om spelers zelf het weer te laten bepalen. Fujibayashi zei dit in een interview met Game Informer, hierin liet hij ook weten dat de ontwikkelaars dachten dat het zou zorgen voor minder plezier en dat het minder natuurlijk overkomt.

“Initially we did consider giving players control of the weather, but realized not being able to control it is much more fun. Controlling it wasn’t really fitting in this game. In Ocarina of Time, you were in places that were just sunny or raining. That was the way the players were able to control that. Adding in the weather control would have increased the number of variables in the world. It was more interesting to have Link against nature, not controlling it. That ended up being more natural and fun.”

Jorden

Ik ben 21 jaar en sinds de N64 een Nintendo gamer in hart en nieren. Je kan mij bereiken via Twitter, Facebook, Google+, Youtube (https://www.youtube.com/user/MrJordenBakker) en Mail (jorden1506dailynintendo@gmail.com)

6 gedachten over “Breath of the Wild ontwikkelaars dachten na over controle van het weer

  • 17/02/2018 om 13:23
    Permalink

    Zou het geen logische keuze hebben gevonden. Je bent nu onderdeel van de omgeving en de natuur. Daar moet je geen invloed op hebben, dat zou inderdaad onnatuurlijk hebben geleken

  • 17/02/2018 om 16:54
    Permalink

    Zo, mijn game zou alleen maar zonnig zijn geweest dan. Had dit wel een prima toevoeging gevonden voor de end game content. Wachten totdat het droog is om naar die ene Korok te klimmen gaat best vervelen.

  • 17/02/2018 om 22:21
    Permalink

    Kan begrijpen dat het iets weghaalt van het totaal plaatje, maar een item om snel het weer en bv de tijd aan te passen zou handig zijn.
    Maar geef dat dan alleen als beloning van bijvoorbeeld het verslaan van de laatste boss zodat het gevoel van authenticiteit in tact blijft maar ook de speler de wereld wat toegankelijker maakt na hard werken,

    • 18/02/2018 om 22:06
      Permalink

      Dat item zit al in de game, maak met hout een vuurtje en je kunt dmv slapen de tijd veranderen (en vaak het weer) 😉

  • 19/02/2018 om 08:31
    Permalink

    Ben wel blij dat ze dit er uit hebben gelaten. O.a. onweer en regen voegen juist wat extra uitdaging toe en dat zou dan volledig nutteloos zijn…

Geef een reactie