Hideki Kamiya over Bayonetta 3 en betrokkenheid Nintendo

“I’ve got something I want to tell you all. It’s about Bayonetta 3.”

Hideki Kamiya van PlatinumGames heeft op Twitter een aantal berichten geplaatst over Bayonetta en Nintendo’s betrokkenheid bij de serie. Kamiya was director van de eerste game, werkte mee aan het tweede deel en zal ook betrokken zijn bij de aankomende derde titel.

In zijn tweets is te lezen dat Bayonetta 2 begon als een project voor meerdere platforms. Op dat moment werd de game gemaakt in samenwerking met SEGA. Bayonetta 2 werd echter in de koelkast gezet door de toenmalige “stand van zaken” bij SEGA, waarna Nintendo zich uiteindelijk mengde in het project. Hierdoor kon PlatinumGames Bayonetta 2 afmaken en kwamen de rechten van de game te liggen bij zowel SEGA als Nintendo. Kamiya merkte op dat Nintendo toestemming gaf om de Japanse voice-over van Bayonetta 1, welke exclusief te vinden was in de Wii U-versie, gebruikt mocht worden in de latere pc-versie van de game.

Uiteindelijk ging Kamiya ook op Bayonetta 3 in. Het was altijd al het plan om Nintendo de ontwikkeling van de game te laten financieren. Nu zowel SEGA als Nintendo de rechten van de game bezitten, was het uiteraard besloten dat Bayonetta 3 exclusief voor de Nintendo Switch zou verschijnen. Kamiya stelt dat het “een tijdje heeft geduurd voordat de productie van Bayonetta 3 werd goedgekeurd”. Hier voegde hij aan toe dat PlatinumGames en hijzelf “alles uit de kast zullen halen om [Bayonetta 3] zo goed mogelijk te maken”.

De hele collectie tweets van Hideki Kamiya is hieronder te lezen.

Ruben

Ik ben 21 jaar en van jongs af aan al een groot fan van Nintendo en hun games. Het is moeilijk om tussen de geweldige series favorieten te kiezen, maar de Mario-games hebben sinds jongs af aan een speciale plek in mijn hart.

Eén gedachte over “Hideki Kamiya over Bayonetta 3 en betrokkenheid Nintendo

Geef een reactie