[REVIEW] Cavemen Warriors

Het is xxx B.C. en de holbewoners waren bezig met hun dagelijkse bezigheden. Tot er plotseling aliens verschenen en hun kinderen ontvoerden. Aan jou de taak om ze veilig thuis te brengen!

In Caveman Warriors heb je vier verschillende krijgers waaruit je kan kiezen om de levels te doorkruisen, elk met een eigen kracht. Zo heeft Brienne bijvoorbeeld een schild en kan Moe tegenstanders laten dansen. Doordat elk personage eigen krachten heeft blijft het leuk om tijdens het spelen te wisselen van personage of om het met meer personen te spelen. Door de krachten moet je namelijk echt samenwerken.

De besturing, welke op zich door gewoon te proberen al makkelijk aan te leren is, wordt aangeleerd door middel van verschillende muurschilderingen tijdens het eerste level. Het lijkt in eerste instantie misschien heftig dat echt elke knop gebruikt wordt, maar al snel raak je gewend en voer je de acties automatisch uit. Wat wel jammer is, is het ontbreken van drop-in multiplayer of de mogelijkheid tussendoor van controllermodus te wisselen.

Visueel gezien ziet Caveman Warriors er goed uit. De stripverhaal stijl van de verhaal scenes en de levels zijn goed vormgegeven. Het gebruik van felle kleuren geeft een leuke sfeer weer die goed bij de game en flauwe humor past. Tijdens je reis kom je langs acht verschillende gebieden welke elk een eigen sfeer hebben. Dit in combinatie met de goed gemaakte soundeffecten voor onder andere de kreten van de tegenstanders en de speelbare personages zorgt voor een fijne speelervaring.

De gameplay is erg recht vooruit. Het grootste gedeelte is een side scrolling platformer waarbij je natuurlijk ondertussen ook vijanden tegenkomt. Deze vijanden komen er in allerlei soorten en maten, zo heb je holbewoners, projectiel afschietende planten en pterodactyls. Bij elke vijand heb je een andere tactiek voor wat het beste werkt, wat zorgt voor een uitdagende gameplay. In de gevechten zit echter ook iets oneerlijks, zo vlieg je namelijk als je geraakt wordt een groot stuk naar achteren wat door een kettingreactie best vaak tot je dood leidt.

Wat zonde is aan Caveman Warriors is de lengte van het spel. Het verhaal en gameplay zijn goed opgezet, maar de levels zijn relatief kort en met maar acht levels ben je ook zo door het spel heen. Gelukkig zorgen de multiplayer optie en een paar collectibles in levels voor een iets hogere herspeelwaarde. Desondanks de herspeelwaarde voelt de game erg kort aan.

Conclusie

Caveman Warriors is een korte, maar uitdagende game waarin klassieke platforming centraal staat. Door de collectibles in elk level en door de leuke multiplayermode zit er enigszins een herspeelwaarde aan de game. Het design van de game is leuk bedacht met verschillende grappige momenten zoals vijanden die bang wegrennen. Een minpunt aan de gameplay is de knockback die je krijgt als je geraakt wordt. Regelmatig is deze zo groot dat het lastig is ervan te herstellen voordat je helemaal dood bent. Totaal gezien is Caveman Warriors een leuke game die zijn prijs waard is. Het heeft zijn minpunten, maar zeker met multiplayer zorgt het toch voor een paar uur gezelligheid.

+ Uitdagend
+ Level en personage design
+ Leuke multiplayer mode

– Kort
– Voelt soms nogal oneerlijk door de enorme knockback

Cijfer: 6.9

Jorden

Ik ben 21 jaar en sinds de N64 een Nintendo gamer in hart en nieren. Je kan mij bereiken via Twitter, Facebook, Google+, Youtube (https://www.youtube.com/user/MrJordenBakker) en Mail (jorden1506dailynintendo@gmail.com)

3 gedachten over “[REVIEW] Cavemen Warriors

Geef een reactie