Mom Hid My Game
Bijna iedereen heeft het wel eens meegemaakt, een ouder die een game(console) afpakte en verstopte. Herbeleef deze tijden met Mom Hid My Game!

Als je moeder je game ooit heeft afgepakt ken je vast wel de momenten dat ze niet in de buurt was en je opzoek ging naar het apparaat om toch stiekem te spelen. In deze game is dat exact de bedoeling. In deze point and click game moet je 50 verschillende puzzels oplossen om zo jouw game terug te vinden, en geen enkele dag is hetzelfde. Zo verstopt je moeder op dag vier je game in een levende krokodil of rijden er opeens wielrenners in je huis.

Op de eerste dag zal je moeder voor het eerst jouw game afpakken, en elke dag dat je je console terugvindt zorgt ervoor dat je weer een nieuwe dag vrijspeelt. Wat je op een dag moet doen varieert enorm. Je begint met extreem simpele puzzels waarbij je gewoon wat dingen uit een kast moet halen, maar het eindigt met levels waarbij je een stuk of tien handelingen moet doen en soms ook zelfs goed moet timen.

Het spel kan op meerdere manieren bestuurd worden. Van een traditioneel controller gebruik tot het gebruik van het touchscreen wat persoonlijk al snel fijner blijkt te werken dan het gebruiken van een controller. Dit komt ook mede doordat je voorwerpen kan verzamelen die je later nodig kan hebben eventueel om de puzzel te voltooien, maar pak je het verkeerde item op het verkeerde moment kan je ook meteen opnieuw beginnen met het level. Hoewel niet alle puzzels meteen duidelijk zijn, is dit spel door iedereen uit te spelen en dus ook niet echt geschikt voor spelers die meer uitdaging zoeken.

Nu lijkt 50 puzzels misschien een redelijk grote hoeveelheid, maar in werkelijkheid ben je in principe met een uurtje door het hele spel heen.

Door het gebrek aan achievements of een timer heb je eigenlijk geen reden om na de 50 levels terug te keren naar de game, zelfs de extra modus aan het einde van de game geeft die reden niet. De enige reden die ik kan bedenken is om een ander persoon de game te laten spelen.

Wat wel weer leuk is aan Mom Hid My Game!, is de stijl die gebruikt is. Het cartoon uiterlijk de humoristische scenarios and geluiden zorgen voor een bijzondere sfeer die ergens in de verte wat weg heeft van een WarioWare game.

Mom Hid My Game! is een spel die je of heel leuk vindt of echt helemaal niks mee hebt. De stijl en de gameplay zijn enorm leuk en verslavend, omdat je toch elke keer het volgende level wilt behalen. De besturing is erg fijn, maar toch zou ik aanraden het in de handheld modus te spelen. Het nadeel ervan is dan weer dat je in een uur klaar bent, maar dan ook echt klaar en voor vijf euro is dat erg kort.

+ Vermakelijke stijl
+ Speelt lekker weg
+ Touch Screen werkt fijn met de game