Nintendo onthult: Nintendo Labo

Bouwen, spelen, ontdekken.

Nintendo heeft zojuist Nintendo Labo onthult: een nieuwe manier om te spelen met de Nintendo Switch en kartonnen bouwwerken.

Op dit moment zijn er twee pakketten onthult. Elk pakket wordt geleverd met een cartridge, kartonnen platen waaruit je de benodigde figuren kan drukken en andere accessoires. Als je de cartridge eenmaal in de Nintendo Switch hebt gedaan, verschijnen er instructies hoe je de zogenoemde Toy-Con kan bouwen. Je kan de kartonnen delen gewoon vouwen en in elkaar schuiven, er is geen lijm of schaar nodig! Als de Toy-Con in elkaar zit, kan je deze combineren met je Switch en er mee spelen.

Het eerste pakket wat Nintendo heeft aangekondigd, is het Toy-Con 01 mixpakket. Dit pakket bevat vijf verschillende Toy-Con: een modelauto, een hengel, een huis, een motor en een piano. Het tweede pakket is het Toy-Con 02 robotpakket.

Beide pakketten zullen vanaf 27 april in de winkel liggen. Hieronder kun je de promotietrailer en een aantal afbeeldingen van Nintendo Labo zien. Denk jij dat dit een succes wordt?

Trailer

Afbeeldingen

31 gedachten over “Nintendo onthult: Nintendo Labo

  • 18/01/2018 om 05:27
    Permalink

    Ja, dit wordt een succes. Mensen gaan hier een switch voor aanschaffen en de foto hierboven laat zien waarom. Kinderen houden van knutselen en vaders kunnen zo goed quality time met hun Kids door brengen. Zelfs als ze niet van gamen houden. Zo wordt er weer een nieuwe doelgroep aangesproken. Goede zet van Nintendo.

  • 18/01/2018 om 08:21
    Permalink

    Grappig dat Nintendo weer een stukje terug gaat naar waar ze ooit begonnen zijn: het maken van speelgoed. Volgens mij kan dit best vermakelijk zijn, vooral voor ouders met jonge techneuten. Of het echt een hit wordt weet ik niet, de kosten zijn vrij hoog wat ik las. Verder wel cool om te zien hoe innovatief ze de camera die onder op de joycon zit gebruiken :), had dit niet zien aankomen als toepassing daarvoor.

  • 18/01/2018 om 09:13
    Permalink

    Ik vind het een geweldig idee. Ik weet wel dat als ik nu nog jong zou zijn ik dit ontzettend graag zou willen hebben. En nu ik ouder ben trouwens ook nog wel. De prijs moet echter niet te hoog zijn, dan zie ik dit wel een succes worden. Als zo’n pakket 25 euro gaat kosten denk ik dat ik de piano-set ook nog wel aanschaf. Maar Nintendo kennende zal het wel weer veel duurder worden. Het zal mij niet verbazen als ze hier straks gewoon 60 euro voor gaan vragen.

    • 18/01/2018 om 09:38
      Permalink

      Volgens Polygon wordt de prijs zelfs 70 dollar voor de samengestelde box en 80 voor de robot box. Ik denk echt dat dit veel te duur is voor een paar platen gestanst karton en een klein stukje software. Wel leuk om te zien dat Project Giant Robot van Miyamoto zo toch nog iets oplevert.

  • 18/01/2018 om 09:21
    Permalink

    Ik had iets anders verwacht meer info over de online dienst en ben ook best teleurgesteld in nintendo nu gaan ze weer een project beginnen terwijl ze nog niks hebben gedaan aan de switch qa voice chat, party chat en berichten sturen functie waar PlayStation en Xbox al ver voor uit op lopen laat ze dat eerst is aan beginnen verder vind ik het een leuk idee maar heb er zelf niks aan

    • 18/01/2018 om 16:00
      Permalink

      @oldman86 Jij moet echt eens je verwachtingen wat lager leggen man. Als nintendo zegt dat ze iets gaan aankondigen voor jonge kinderen dan kan je niet verwachten dat je daar een online service/virtual console voor gaat krijgen. Denk je nou echt dat een online voicechatsysteem gericht is op kinderen van 8? Daarnaast zorgt dit project er natuurlijk niet voor dat de online service of de virtual console wordt uitgesteld: Want de mensen die hier aan werken werken helemaal niet aan nintendo switch online of de virtual console. Daarnaast wordt ook nog eens een groot deel van de online service door DENA gedaan.

      Stel dat een Nintendo een aantal schoonmakers ontslaat betekent dat ook niet dat er minder snel nieuwe games komen, aangezien de schoonmakers niet de games (kunnen) maken.

      Hetzelfde geld hier: een ander team werkt hieraan en heeft helemaal geen invloed op de virtual console en de online service

  • 18/01/2018 om 09:42
    Permalink

    ik vind het echt te gek bedacht, zo worden de kids gestimuleerd om technologie met creativiteit te gebruiken. Ik kijk er naar uit om het samen met mijn jongste te bouwen en te spelen

  • 18/01/2018 om 10:35
    Permalink

    Dit is super vet! Prijs is het enige waar ik twijfels bij heb. Ik ben niet de doelgroep, maar hoe vet is dit voor een kind!

  • 18/01/2018 om 11:12
    Permalink

    De kosten zijn toch redelijk ? 60 EUR voor de software en 10 à 20 EUR voor het karton.
    Daarnaast kun je toch moeilijk een lagere prijs verwachten van het bedrijf dat 1 2 Switch voor 50 EUR verkoopt…

  • 18/01/2018 om 11:49
    Permalink

    Technisch gezien echt heel erg gaaf gemaakt. Maar ik vraag me af of het niet onwijs snel stuk gaat en dan in combinatie met die prijs…. En ook is het nog maar de vraag of het überhaupt gaat verkopen, in mijn ogen slaat dit plank mis. Verder wel leuk dat ze meer fysieke content leveren in plaats van altijd die online platformen (die zijn er inmiddels al genoeg).

  • 18/01/2018 om 11:54
    Permalink

    Erg leuk voor de doelgroep! Innovatief en je kunt er alle kanten mee uit en uitbreiden.
    Leuk knustelen en gamen met kids.

    Als volwassene zit ik echt te wachten op een Switch VR-bril met Kart 9 en een goede online service met retro games en HD upgrade games zoals Mario Sunshine, Luigi’s Mansion.

    Ik hoop dat die Labo de Amibo’s gaat vervangen. Want die dingen heb ik nooit begrepen! Ja, leuk voor de verzamelaar!

  • 18/01/2018 om 12:12
    Permalink

    Het is enorm goed bedacht. Het spreekt mij persoonlijk niet aan, maar ik denk zomaar dat dit best een succes kan worden. Bij de aankondiging van de amiibo was iedereen ook sceptisch en we weten allemaal wat een run daarop kwam destijds. Het mooie is: Nintendo durft risico’s te nemen. Soms pakt dat verkeerd uit, maar soms ook niet. Ze kunnen het zich veroorloven, dus laat maar zien wat dit ‘project’ teweeg brengt.

  • 18/01/2018 om 12:17
    Permalink

    Had dit niet verwacht, weet alleen nog niet of ik er kapot van ben. Ik vind het vrij prijzig Toy-Con 01mix pakket is $69,99 en Toy-Con 02 robot pakket is 79,99

  • 18/01/2018 om 14:18
    Permalink

    Leuk idee, hoe effectief het zal zijn is afwachten. Gelukkig worden de cardboarddesigns gratis en is alleen de software verplicht

    • 18/01/2018 om 18:30
      Permalink

      @jorden1506 dat is niet waar het is gebleken dat dat een verkeerde vertaling was je moet het complete pakket kopen je kunt de software niet los kopen en de cardboarddesigns komen ook niet online (iig niet door nintendo zelf) wel kan je van nintendo nieuw karton krijgen als er iets stuk gaat.

  • 18/01/2018 om 17:56
    Permalink

    Zeeer innovatief, maar mij spreekt t absoluut niet aan, Of t succesvol wordt weet ik niet, maar ik ben teleur gesteld dat ze energie in dit soort zaken steken, terwijl er nog steeds geen fatsoendelijk voice chat systeem is. Wellicht

    • 18/01/2018 om 18:22
      Permalink

      Hier waren ze al energie aan het instoppen voordat de switch op de markt was. De joycon hebben niet voor niks al die functies erin zitten.

  • 18/01/2018 om 19:19
    Permalink

    Ik had dit zeker niet verwacht, maar ik ben ook niet teleurgesteld. Ik vind het namelijk een super leuk idee! Zelf ga ik het ook dankzij de prijs niet aanschaffen, maar ik vind het nog steeds “bijna-mind-blowing” 😀