Prijs Yooka-Laylee bekend gemaakt

Twee keer zo duur als op de PlayStation 4. 

We weten sinds kort de Yooka-Laylee op 14 december zal verschijnen op de Switch. Dit is acht maanden na het platformspel op andere platformen uitkwam. Als je had gehoopt dat dit wordt goedgemaakt door de game iets goedkoper aan te bieden, dan heb je het mis. De Switch-versie kost 39,99 euro. Dit is twee keer zo duur als de PlayStation 4-versie, die 19,99 euro is.

De hoge prijs kan ook niet worden toebedeeld aan een retail-versie, want daar zijn voorlopig geen plannen voor. Yooka-Laylee kan dus alleen worden aangeschaft in de eShop. Op de PS4 kan er wel een fysieke versie worden verkocht en die kan je vinden tussen de 25 en 30 euro.

Patrick

Ik ben opgegroeid met Nintendo en daarom blijft dit merk speciaal voor mij. Dit komt natuurlijk ook door de games die zij bieden die toch net iets anders brengen dan die van de concurrent.

14 gedachten over “Prijs Yooka-Laylee bekend gemaakt

  • 06/12/2017 om 18:08
    Permalink

    Dit is gewoon lachwekkend :’)
    De game is al maanden uit voor andere consoles en het gaat hier ook nog eens om een digitale uitgave. Bovendien waren de reviews van deze game best teleurstellend.
    Wii U bezitters werden al belazerd door de game over te zetten naar de Switch en dan durven ze dit prijskaartje eraan te hangen?! Nee sorry, Playtonic, dit wordt een flop!

  • 06/12/2017 om 19:52
    Permalink

    ik vind eigenlijk dat hier niet de volledige informatie wordt gegeven en er een (te) negatief beeld tegenover de ontwikkelaars wordt geschetst @mradmirals. Hoewel ik het er mee eens ben dat deze game 40 euro niet waard is en 20 euro een veel eerlijkere prijs is tegenover de content die de game bevat, moet er naar mijn mening wel gezegd worden dat 40 euro de prijs is waarmee yooka laylee gelanceerd is. Yooka laylee was namelijk bij launch op alle andere platformen ook 40 euro. Daarnaast is de game op xbox one en steam (dus pc) ook 40 euro. in de Verenigde Staten is de game overigens ook gewoon 40 dollar:
    https://store.playstation.com/en-us/product/UP4064-CUSA05751_00-YOOKALAYLEE00000
    Daarom gaat het in dit geval dus (denk ik, heb geen playstation 4) om een sale op playstation 4.

    Ik vind dat hier onterecht het beeld wordt geschetst dat er een zogenaamde “switch tax” aanwezig is, terwijl dit niet het geval is. we hebben hier over een sale op 1 van de 4 platformen die slechts in bepaalde delen van de wereld tijdelijk in de aanbieding is.

    aan de comments is ook te zien dat de lezer denkt dat de switch versie nu 2x duurder is dan alle platformen. @sprankel zegt bijvoorbeeld: “Het is wel een heel erg groot verschil met de andere platformen.”, met de nadruk op platformEN.

    • 06/12/2017 om 21:51
      Permalink

      @pokemontrainerred zoals je zelf aan geeft vind je het geen 40 euro waard. Ik vind dat je wel in het oog moet houden dat als je hier in de winkels de game een stuk goedkoper op andere platformen ziet het niet uit maakt of de game in Amerika wel 40 euro kost. Aangezien je ook niet bij alles kijkt of het daar duurder of goedkoper is.

      Ook al was de game eerst ook op andere platformen een stuk duurder wil dit niet zeggen dat het dat waard is. Anders waren de prijzen hier ook niet zo snel gezakt. Tevens is er ook nog een groot verschil. Op andere platformen is de game fysiek uitgebracht maar op de switch komt hij alleen voorlopig in de eshop.

      Ik kan er ook niets aan doen dat jij het anders interpeteerd dan ik bedoel door erg te hameren op het woord andere platformen.

      Als je op Google kijkt zie je dat de game voor de Xbox ook voor 24,99 word aangeboden bij shop4nl. Dan blijft het nog steeds een groot verschil.

  • 06/12/2017 om 21:35
    Permalink

    @pokemontrainerred
    Ik geef de informatie zoals deze nu is. Ik zeg nergens dat de game de 40 euro niet waard is. Ik geef alleen aan dat het spel op de PS4 in de PS Store voor 20 euro wordt aangeboden. En nee, dat is geen actieprijs. Die had ik juist achterwege gelaten. Je kan als je Yooka in combinatie met een ander spel koopt al voor 15 euro aanschaffen. Je kan zelfs een fysieke PS4-versie voor 15 euro aanschaffen (nieuw) als je even zoekt.
    Omdat Yooka voor de Switch zoveel later verschijnt zouden sommige gamers misschien denken dat dit wordt goedgemaakt door de game wat goedkoper aan te bieden. De digitale versie van Yooka op Xbox is dan wel voor 40 euro, maar een fysieke versie kan je ook voor tussen de 22 en 30 euro aanschaffen. Dat is ook al goedkoper dan de Switch, en die is alleen digitaal.

  • 06/12/2017 om 21:56
    Permalink

    Had wel een iets mildere prijs aan mogen hangen. Ik snap best dat Playtonic er moeite voor heeft moeten doen om de game naar de Switch te kunnen brengen maar aan de andere kant heeft het ook wel een behoorlijke tijd geduurd voordat de game voor de Switch is uitgekomen.

  • 06/12/2017 om 23:13
    Permalink

    Schandalig hoe Nintendo gamers hier worden behandeld. Eerst maanden wachten terwijl andere consoles de game allang hebben en vervolgens komen ze met een hogere prijs en alleen digitale beschikbaarheid? De game was al gecancelled voor de Wii U maar dit stelt mij nu nog meer teleur, wat ik heel erg jammer vind want ik had best wel weer zin in een ‘Banjo-Kazooie”

    • 07/12/2017 om 05:25
      Permalink

      De game zal toen wel niet vloeiend genoeg draaien op de switch dus zijn ze de game aan het optimaliseren geweest. Een game uitbrengen die niet speelbaar is door lage framerates etc. dat is schandalig. Ik vind het juist goed dat het dan langer duurt. 40 euro vind ik dan wel weer aan de dure kant.

    • 08/12/2017 om 16:22
      Permalink

      Playtonic heeft de Switch versie zelf gemaakt, andere versies zijn uit handen gegeven. Ze hebben juist best veel voor Nintendo gamers gedaan. Je kan niet verwachten dat de game meteen dezelfde lage prijs krijgt als de afgeprijsde andere versies

  • 07/12/2017 om 11:51
    Permalink

    Ik heb de Xbox One versie nieuw voor €15,00 gekocht met de BlackFriday sale, dit is een beetje z’n Wii U Déjà vu wat betreft met EA games.