[Hands-on] LEGO Marvel Super Heroes 2

Tijdens Gamescom werden wij uitgenodigd om een speciale presentatie en hands-on voor LEGO Marvel Super Heroes 2 bij te wonen. Heeft deze zoveelste LEGO-titel iets nieuws te bieden?

De afspraak, welke een half uur duurde, begon met een kleine presentatie van twee ontwikkelaars van TT Games, de ontwikkelaar achter de LEGO-spellen. Tijdens deze korte presentatie gaven ze de aanwezigen nieuwe informatie over de grote wereld die de game bevat met allemaal elementen van verschillende Marvel-films. Zo kan je Asgard tegen komen, maar ook het oude Egypte. Alle werelden zijn in dit spel versmolten tot één groot gebied waar je met je vrijgespeelde personages kan rondlopen zoals jij dat wilt.

Ze vertelden ook dat er voor deze game extra veel aandacht aan details en het verhaal zijn geschonken. Zo wordt het verhaal geschreven door een schrijver van Marvel zelf! Ook de personages hebben meer diepgang, met onder andere informatiekaartjes over hun vaardigheden en waar uit de Marvel-geschiedenis ze vandaan zijn geplukt. Natuurlijk krijg je ook weer toegang tot een personage maker die ook uitgebreider is dan ooit. TT Games zal tevens een aantal unieke personages toevoegen aan de game.

Als laatste kregen we een hele korte demonstratie van een baas gevecht, welke we daarna zelf konden uitproberen. Dit level was nog niet eerder vertoond en gaf ons dus toegang tot compleet nieuwe gameplay. In deze korte speelsessie van circa 10 minuten moesten we het opnemen tegen de baas Surtur. De bedoeling in dit level was om kratten water tegen Surtur aan te gooien om hem te verzwakken, terwijl je ondertussen een leger van zijn onderdanen van je af moet blijven slaan. Natuurlijk kun je de kratten niet zomaar vinden, dat zou te makkelijk zijn. Je moet in echte LEGO-stijl onderdelen van het level slopen om zo kratten te vinden om te gooien. Het nadeel van deze demo was dat je zomaar in een level wordt gegooid met speelbare personages waarvan je de krachten niet kent. Het was dus zeker even kijken hoe je elk personage kan gebruiken en daarvoor was dit baasgevecht totaal niet geschikt. Gelukkig zal in de echte game Surtur pas in level zeven verschijnen, waardoor je dus op je gemak de besturing kan uitvogelen per held/schurk.

Na wat gewend te zijn voelt de besturing redelijk intuïtief en geven de verschillende figuren je ook echt het gevoel dat je aan allemaal wat hebt in het spel en niet dat het twintig klonen van één personage zijn.

In zijn totaliteit ziet Marvel Super Heroes 2 er veelbelovend uit. De gameplay ziet er wat uitgebreider uit dan voorgaande LEGO-games en het verhaal klinkt veelbelovend. Het is alleen hopen dat de standaard glitches eens uit de game worden gehaald.

Jorden

22 jarige Nintendo nerd en Games&Interactie student aan de UU. Twitter: Jorden1506 YouTube: http://www.youtube.com/c/WePlayGames

4 gedachten over “[Hands-on] LEGO Marvel Super Heroes 2

Geef een reactie