Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Super Mario Odyssey innoveert met HD-Rumble

Een van de unieke eigenschappen van de Nintendo Switch is HD-Rumble. Weinig games wisten daar tot nu toe heel goed gebruik van de maken. Mario Odyssey gaat dat wél doen.

De Switch-game 1-2 Switch was een van de weinige titels die goed gebruik maakte van de unieke functie. De HD-Rumble in de Joy-Cons liet je zelfs tellen hoeveel knikkers er in een doosje zaten. Op deze game na zijn er echter weinig spellen in geslaagd de functie op een leuke manier te gebruiken. Mario Odyssey gaat dat wél doen. Tijdens een interview op de Japan Expo liet Nintendo’s Shinya Takahashi weten dat de nieuwe Mario-titel onder andere gaat innoveren met HD-Rumble. De game zal de functie op veel manieren gaan demonstreren, onder andere wanneer Mario op een motor rijdt. Super Mario Odyssey komt 27 oktober naar de Switch. Takahashi over de aankomende Mario-platformer:

For this episode, innovation will come from elsewhere, it will come from the use of vibrations HD [the system of physical return in the joysticks of the Switch]. As you know, we have a certain pride in this technology, but we did not have many games to illustrate it. Mario Odyssey will, I think, be the true ambassador of his interest in a video game. You saw it with the counting of balls in 1-2 Switch , you will find the HD vibration used in a way also, or even more, spectacular in Mario Odyssey, for example when Mario drives a motorcycle or that it falls on plates made of metal.