Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Tequila Works: “Switch-versie Rime was het moeilijkst om te ontwikkelen”

Tequila Works heeft in een interview, wat de uitgever gaf aan gamesite Gamereactor, laten weten dat het ontwikkelen van de Switch-versie van Rime lastiger was dan de versies voor overige platformen.

Tequila Works heeft in een interview, wat de uitgever gaf aan gamesite Gamereactor, laten weten dat het ontwikkelen van de Switch-versie van Rime lastiger was dan de versies voor overige platformen.

Rime begon als een PlayStation 4-exclusive, maar na een tijd niets gehoord te hebben van het spel besloot Sony om de samenwerking met Tequila Works te stoppen. De game zal nog wel uitkomen op de PS4, maar zal in het derde kwartaal van dit jaar eveneens uitkomen op andere platformen, waaronder dus de Nintendo Switch.

Men is erg verheugd over de samenwerking met Nintendo, echter is het ontwikkelen voor de nieuwste console van het Japanse bedrijf ook direct de lastigste, zeker omdat men de grafische prestaties van de versie voor de PS4 wil evenaren.

De focus ligt momenteel op de performance, maar de hoop is er dat er ook voldoende tijd zal zijn om HD Rumble te implementeren. Verder is nog gemeld dat de versie voor de Switch zal draaien op 30 frames per seconde. De resolutie op de TV zal 1080p zijn waar de handheld het moet doen met 720p.