Nintendo ziet dode pixels op scherm Switch niet als defect

Het wil wel eens gebeuren dat een LCD-scherm een aantal dode pixels heeft, dus dat kan ook het geval zijn met de Switch. Volgens Nintendo kunnen zij daar niets aan doen, want het is in hun ogen heel normaal. 

Een dode pixel is het beste te zien als een beeldscherm wit is, want deze lichten dan niet op. Een aantal gamers die een Switch hebben gekocht hebben hier last van, maar hoeven geen hulp te verwachten van Nintendo. Het bedrijf laat namelijk op hun website weten dat dat dode pixels een kenmerk is van LCD-schermen en het daardoor niet meer dan normaal is en ook niet als defect wordt beschouwd.

Een klein aantal vaste of dode pixels is een kenmerk van lcd-schermen. Dit is normaal en wordt niet beschouwd als een defect.

Het ziet er dus naar uit dat Nintendo niets zal doen als je nieuwe Switch dode pixels bevat. Dit was echter ook het geval tijdens de launch van de DS. Toen wilde het bedrijf ook niets weten van het probleem, maar veranderde hun standpunt uiteindelijk. Of dit ook het geval zal ijn met de Switch is natuurlijk afwachten. Dat hangt hoogstwaarschijnlijk af van de hoeveelheid gamers die er last van hebben.

Patrick

Ik ben opgegroeid met Nintendo en daarom blijft dit merk speciaal voor mij. Dit komt natuurlijk ook door de games die zij bieden die toch net iets anders brengen dan die van de concurrent.

9 gedachten over “Nintendo ziet dode pixels op scherm Switch niet als defect

    • 08/03/2017 om 14:30
      Permalink

      Relatief valt het mee, maar negatieve opmerkingen worden gewoon veel meer en sneller gedeeld omdat het boeiender is voor mensen.

  • 08/03/2017 om 10:39
    Permalink

    tot zover heb ik denk ik een perfecte switch en een maatje en me buren ook..
    geen last van al die dingen die op internet staan :S:S

    dode pixels blijft een ding bij fabrikanten… voor je tv van een halfjaar oud (samsung) geven ze pas garantie als zowat de helft van je scherm dode pixels bevat :S echt idioot….

  • 08/03/2017 om 11:52
    Permalink

    Ik denk ook dat dit te wijten is aan dat Nintendo zelf de schermen niet produceert. Als volgens de leverancier/fabrikant van de schermen dit geen defect is kan Nintendo dit ook niet onder garantie laten vallen. Dit zou wel het geval zijn wanneer het klasse A panelen zijn maar dan zou de Switch ook aanzienlijk duurder zijn. Omdat de fabrikant defecte pixels niet ziet als een defect maar als een cosmetische onvolkomenheid, ruilen zij hun producten pas om als deze een bepaald aantal defecte pixels bevatten (vastgelegd in de ISO 13406-2 norm). Overigens is een dode pixel altijd zwart. Als een pixel een andere kleur heeft praat je over een stuck pixel (voor de garantie nogal anders geregeld). Een continu witte pixel is een hot pixel.

  • 08/03/2017 om 11:57
    Permalink

    Alweer negativiteit voor de Switch?
    Het wordt er zo niet aantrekkelijker op.
    Dus als je een kapotte Switch koopt in de winkel dan heb je pech en krijg je geen nieuwe? Dat vind ik heel slecht.

  • 08/03/2017 om 14:00
    Permalink

    Het zou indd belachelijk zijn als Nintendo ook daadwerkelijk geen garantie verleent in zo’n geval.

    @m1997 Het is maar wat je wilt lezen… Het is namelijk niet zo dat – ondanks dat dit artikel dit misschien doet vermoeden – dooie pixels een probleem zijn van de Nintendo switch. Ja… Het schijnt dat sommige gebruikers daar last van hebben, maar dat is logisch bij de verkoop van zoveel systemen. Dat gaat over een paar maanden niet veel anders zijn. Alleen hoor je het dan minder snel, omdat er minder massaal systemen worden gekocht. Het enige ‘probleem’ wat het systeem tot nu toe heeft, is dat de linker joycon niet goed reageert, zodra je je hand ervoor houdt. Dat is soms vervelend, maar ook niet meer dan dat. Over dat linker joycon-‘probleem’ wacht ik eerst een officiele reactie van nintendo af.

    • 08/03/2017 om 14:43
      Permalink

      Alsnog vind ik dat Nintendo er wel wat aan moet doen voor de mensen die dit hebben. Als je een console van ruim €300,- koopt waarbij er vervolgens mankementen aan vastzitten, hoor je een nieuwe te krijgen. Opmerkingen als ”Dit is normaal en wordt niet beschouwd als een defect.” zijn te belachelijk voor woorden!

  • 08/03/2017 om 22:10
    Permalink

    Garantie? Een beroep op non-conformiteit heeft wat meer impact. Online gekocht en binnen paar daten een kapotte pixel? Retourneren naar winkel met beroep op ontbinding koop op afstand en een andere kopen. Je moet winkels en fabrikanten keihard aanpakken in zo’n situatie. Geen medelijden tonen. Oplossen moeten ze problemen die wij als consumenten niet veroorzaakt hebben.

Geef een reactie