Na een Pokémon commercial vorig jaar heeft Nintendo voor het eerst een eigen Super Bowl reclame en deze werd positief ontvangen.
De Amerikaanse Super Bowl werd afgelopen nacht gehouden. Dit grootse evenement wordt door veel bedrijven gebruikt om hun producten aan te prijzen aan de Amerikaanse consument. Dit vanwege de grote belangstelling voor het evenement in binnen- en buitenland. Hoewel vorig jaar Pokémon vanwege de 20th Anniversary een commercial had, heeft Nintendo zelf nooit eerder een eigen Super Bowl reclame uitgebracht.
Voor alles een eerste keer en dus toonden ze dit jaar een commercial voor de Switch, met natuurlijk The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Volgens een onderzoeksbureau is deze goed ontvangen. Gebaseerd op een aantal belangrijke punten, zoals aandacht voor de reclame, informatie en relevantie heeft de commercial een vierde plek in de lijst bemachtigd. Volgens het onderzoeksbureau deed de advertentie het zo goed omdat het een innovatief product toonde met een leuke video. Bekijk hieronder de lijst en de video. Zowel de lange als de korte trailer variant.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=ZUDkrkykvZs
TrailerVolledig
https://www.youtube.com/watch?v=CdWd8fUC71g
Ranglijst
- Ford – Go Further* (appeared before and after the game)
- Audi – Daughter
- King’s Hawaiian – False Cabinet
- Nintendo – Switch & Play
- Kia – Hero’s Journey
- Skittles – Romance
- LIFEWTR – Inspiration
- Febreze – Halftime Bathroom Break is Coming
- Wonderful Pistachios – Ernie Gets Physical
- Honda – Yearbooks
Zeker een innovatief product!
ziet erg gaaf uit zeker de velengde versie