Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

NX is voor casual en hardcore gamers

In een interview met Nikkei Trendy heeft Shinya Takahashi, hoofd van Nintendo Planning & Development, gesproken over de doelgroep van de NX en de strategie om te ontwikkelen voor een console.

In een interview met Nikkei Trendy heeft Shinya Takahashi, hoofd van Nintendo Planning & Development, gesproken over de doelgroep van de NX en de strategie om te ontwikkelen voor een console.

Shinya Takahashi werd eerst gevraagd wat de doelgroep is van de NX. Takahashi antwoordde dat hij niet in details kan treden, maar dat Nintendo probeert de NX aantrekkelijk te maken voor gamers en voor mensen die niet zo veel ervaring hebben met games. De NX moet beide groepen tevreden kunnen stellen.

“I can’t talk about this in detail yet, but we are aiming so that neither people who like games nor moms dislike it. I think that I want to release a game device that both customers who have much experience in gaming and customers who haven’t played much can enjoy greatly.”

Daarnaast werd Takahashi gevraagd of Nintendo rekening houdt met “droogtes”. Hiermee wordt het aanhoudende gebrek aan games in het eerste jaar van de Wii U bedoeld. Hij antwoordde dat ze daar zeker rekening mee houden, maar dat het ontwikkelingsteam niet wordt uitgebreid. Takahashi benoemt dat de software-ontwikkelaars samen met het team dat een goede omgeving moet opbouwen voor een nieuwe console moeten samenwerken. Zo kunnen ontwikkelaars meer van andere teams leren en zal de ontwikkeling sneller verlopen. Takahashi benoemde dat dit een nieuw ontwikkeling is en nog niet aanwezig was tijdens de Wii U ontwikkeling.

“We are paying attention to that. Having said that, it isn’t about drastically increasing the amount of development staff. To be specific, software development teams and teams that create the development environment are thinking about the NX lineup together. For example, a software development team may have a request ‘if we had this library, then development would progress quickly’. Teams creating the development environment respond to that by considering ‘if we prepare an environment like this, then development will go smoothly’, and they actually discuss with development teams and hear their opinions and prioritize those things. We have built a stronger cooperative relationship compared to what is was before and are making efforts so that software can be developed smoothly.”

Wat vind jij van deze uitspraken?