Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Pokémon Go brengt $160 miljoen op, blijft een hit

Sensortower, een bedrijf dat appdata analyseert, geeft in een vergelijking met Facebook aan dat Pokémon Go nog steeds veel gebruikt wordt en heeft de opbrengst naar buiten gebracht.

Sensortower, een bedrijf dat appdata analyseert, geeft in een vergelijking met Facebook aan dat Pokémon Go nog steeds veel gebruikt wordt en heeft de opbrengst naar buiten gebracht.

Pokémon Go is een wereldwijde hit en had binnen enkele dagen al records verbroken. Ondanks de update, die het tracken van Pokémon onmogelijk maakte, is de populariteit van de game nog niet gedaald.  Sensortower toont ons dat de verkopen van PokéCoins stijgen. De wereldwijde opbrengst ligt al hoger dan 160 miljoen dollar.

pokemon-go-160-million-cumulative-revenue

Sensortower verwacht dat Pokémon Go enkele miljoenen dollars per dag gaat opbrengen, omdat het pas in de helft van alle regio’s van de App Store en Google Play Store is verschenen.

Daarnaast blijkt uit de analyse van Sensortower dat Pokémon Go niet hetzelfde lot te wachten staat als Miitomo, waar al snel alle gebruikers vertrokken. iOS gebruikers van de game gebruiken na de update Pokémon Go zelfs langer en de app staat ook langer open dan grootmacht Facebook.

pokemon-go-usage-after-update

Volgens Sensortower is het nu de taak aan Niantic om dit vast te houden door de app steeds maar weer interessant te houden.