Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Inafune denkt na over een sequel en bevestigt films en anime

Voor de Mighty No. 9 fans is het nog even wachten geblazen, maar Inafune heeft alvast z'n plannen voor tijdens de release en erna uit de doeken gedaan.

Voor de Mighty No. 9 fans is het nog even wachten geblazen, maar Inafune heeft alvast z’n plannen voor tijdens de release en erna uit de doeken gedaan.

Mighty No. 9 is de spirituele opvolger van Mega Man. Keiji Inafune, die een belangrijke rol speelde in het ontstaan van Mega Man, is dit Kickstarterproject gestart en kreeg al snel veel aandacht. Toch is de ontwikkeling niet voorspoedig verlopen, omdat de game een aantal keer is uitgesteld. Inafune heeft z’n spijt hier nogmaals over betuigd. Hij zei dat hij er is achtergekomen hoe moeilijk het is een game te ontwikkelen en dat de game niet is uitgesteld door een gebrek aan werknemers, maar door een gelijktijdige release voor alle hardware. Inafune wist hier het volgende over te zeggen:

“We deeply apologize to the fans and backers for having taken much longer than expected. I learned again how difficult it can be to make a game”

“(The reason of delay) was not because we were shorthanded, but due to how we were going to sell it, and then biting more than we can chew after declaring that it will be released for all the hardware. But it was a good [learning] experience.”

Ook hoopt Inafune dat gamers, die van oude Japanse games houden, weer inzien dat dit een goede Japanse game is en dat ze nog steeds gemaakt kunnen worden.

“What I thought about most while making this game was ‘I want to show the greatness of Japanese games. When listening to fans of Japanese games abroad, you often hear them say ‘Japanese games used to be great. I worked on this game in hopes of getting those people to say ‘this is good’ again.”

Het project is succesvol gefinancierd en zal naast de game ook een anime en live-action film krijgen. Ondanks het uitstel komt deze film en serie er nog aan. Inafune heeft in het betreffende interview ook aangegeven dat hij zo bezig is met de wereld van mighty No. 9, dat hij graag een sequel wil maken. Het team heeft er zelfs zo’n zin in dat de gedachte speelt ook een sequel te maken, als Mighty No. 9 slecht verkoopt.

“One more thing I’d like to say is that Mighty no. 9 is a [set of] ‘contents,’ meaning it’s not just a game. We’re also moving forward in an anime and live action film for it. Development for a sequel is already in our minds, and we all share the feeling of ‘we’ll do it even if it doesn’t sell’.”

Denk jij dat Mighty No. 9 een succes zal worden?