Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Toys-to-life minder in trek – is de hype voorbij?

Toys-to-life spellen tezamen met de bijbehorende fuguurtjes raken minder in trek. De markt hiervoor is in 2016 met ruim 12% gekrompen. Zou de hype inmiddels dan voorbij zijn?

Toys-to-life spellen tezamen met de bijbehorende figuurtjes raken minder in trek. De markt hiervoor is in 2016 met ruim 12% gekrompen.

Skylanders figuurtjes, amiibo en Disney Infinity poppetjes zijn drie grote spelers op de markt voor toys-to-life. Dit soort spellen waren de laatste jaren razend populair maar die populariteit lijkt inmiddels flink af te nemen. En dat terwijl LEGO Dimensions afgelopen jaar ook de toys-to-life markt betrad. GFK Entertainment meldt dat de markt voor toys-to-life in 2016 met 12,1% is gekrompen. Hierbij zijn de eerste 4 maanden van dit jaar vergeleken met die van het jaar ervoor. Gamers geven minder geld uit aan de bijbehorende figuurtjes. GFK Entertainment noemt het stoppen van Disney Infinity als een voorbeeld die laat zien dat de markt aan het krimpen is. Doordat veel winkels grote kortingen aanbieden op starterspakketten, staat de omzet in de toys-to-life markt flink onder druk.

Lego heeft voor dit najaar geen nieuwe Dimensions titel op de planning staan. Activision werkt wel aan een nieuwe Skylanders titel maar feit is dat de verkoop van Skylanders SuperChargers tegen viel. Vorig jaar groeide de toys-to-life markt nog wel maar daarbij hielp de komst van de populaire amiibo die het wél goed deden. Is de hype over?