Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Surveymonkey: “Miitomo is een hit!”

Een vroege analyse van Miitomo is zojuist uitgevoerd door Surveymonkey en de resultaten zijn zeer positief te noemen.

Miitomo werd in Europa en Noord-Amerika eind maart uitbracht voor de Smart- en iPhone en kende eerder al een release in Japan. Al vrij snel werd bekend gemaakt dat de applicatie in de eerste dagen van zijn bestaan meer dan 3 miljoen keer is gedownload.

Maar daar blijft het niet bij! Uit het onderzoek van Surveymonkey is naar voren gekomen dat Miitomo dagelijks gebruikt wordt door één miljoen gebruikers. Maandelijks wordt de applicatie door vier miljoen gebruikers aangezet. De laatste genoemde uitkomst is dan niet zo verwonderlijk, aangezien de applicatie nog net geen maand uit is. Wat wel interessant is, is dat de applicatie wekelijks 280.00 dollar opbrengt. Hoewel de applicatie gratis is, kent de titel microtransacties.

Verder roemt Surveymonkey de eerste applicatie van Nintendo en benoemd het een hit. Hieronder kan je een gedeelte van de resultaten lezen:

Making it rain – $280,000 per week
Monetization has also increased steadily and we estimate that the game is now making $40,000 combined per day across iOS and Android. Roughly 80% of the revenue is from iOS with Android only contributing 20%.

On a per-user basis, we estimate the app has an ARPDAU (Average Revenue Per Daily Active User) of 3-4 cents. While low compared to mid-core games like Supercell’s Clash Royale, this is actually a healthy number for a more casual game like Miitomo, especially early on.

Miitomo-Infographic-v2

De applicatie is beoordeeld door Daily Nintendo. De review kan je hier terug vinden.