Prijzen Pokémon Red, Blue en Yellow bekend

Pokémon Red, Blue en Yellow komen binnenkort naar de 3DS Virtual Console. Inmiddels zijn ook de prijzen van de games bekend.

Vanaf 27 februari kun je met de games aan de slag. Ter ere van de 20ste verjaardag van Pokémon komen de games naar de 3DS Virtual Console , exact 20 jaar na de release van Red en Green in Japan. Vooralsnog waren de prijzen van de games nog niet bekend gemaakt. Een update op de game pagina van Nintendo maakt echter duidelijk dat ze €9,99 per game zullen gaan kosten. De games komen als Virtual Console titel uit maar krijgen wel een update op het gebied van Pokémon ruilen. Dit kan nu ook door gebruik te maken van de lokale draadloze communicatie van de Nintendo 3DS. Ga jij de game(s) in huis halen?

16 gedachten over “Prijzen Pokémon Red, Blue en Yellow bekend

        • 19/02/2016 om 11:14
          Permalink

          voornamelijk het draadloos ruilen en vechten, maar ook dat je geen interne batterij meer hebt waardoor je save files verdwijnen. Kleine dingen maar toch een redelijke aanpassing in de code van de game.

          • 19/02/2016 om 14:08
            Permalink

            Als het alleen maar kleine aanpassingen zijn vind ik het die prijs absoluut niet waard. €5,00 had ik een stuk redelijker gevonden voor zulke oude games.

  • 19/02/2016 om 15:02
    Permalink

    Jah joh, eerst een mooi youtube kanaal laten verwijderen, en dan nu nog een lekkere grote prijs op een virtual console spel gooien. Goed bezig, Pokécompany. Nu ga ik een beetje twijfelen of ik deze VC wil kopen.

      • 19/02/2016 om 17:26
        Permalink

        Nou, Morty toch. Ik mag toch best twijfelen over of ik iets aanschaf omdat mij de prijs te hoog ligt voor een oude gameboy titel?

        • 19/02/2016 om 19:22
          Permalink

          Je snapt zelf toch ook wel dat ik het niet daar over heb. Ik heb het over je vreemde gebrek aan besef dat er werk, tijd en geld in het ontwikkelen van dingen zit. Dat geldt voor zowel deze port, als voor Junichi Masuda’s muziek.

          • 19/02/2016 om 20:57
            Permalink

            1. Als je mij vreemd vind, en dat je daar van staat te kijken, lees dan nog eens mijn onderschrift.
            2. Ik heb geen gebrek in het besef daarin, maar ik snap niet waarom ik door een kleine verandering in het communicatie proces opeens €10 moet dokken om een VC game te spelen. Een VC game als Mario Land 2 kost €3.99, dus om dat vernieuwde communicatie proces in te bouwen, hadden ze in mijn mening max. €5.99 mogen doen, en geen 10 euro.

          • 19/02/2016 om 21:58
            Permalink

            Geen ruzie maken om een spelletjes, jongens!
            De prijs voor zo’n oud spel is gewoon te duur. Het is even duur als een N64 spel op de Wii U (wat ook al duur is). Nintendo zou echt veel minder moeten vragen voor games die al jaren oud zijn en welke we gewoon makkelijk via een emulator kunnen spelen (wat ik niet doe uit respect).

          • 19/02/2016 om 23:36
            Permalink

            Zelfs dan vind ik dit echt een abnormaal hoge prijs voor een 20 jaar oude game. Dit is nou een goed voorbeeld van hoe Nintendo haar fans uit wil melken.

          • 20/02/2016 om 01:09
            Permalink

            Let er wel even op dat dit geld voornamelijk naar The Pokémon Company gaat 😉