Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Hideo Kojima blijft grote games maken – vertrek bij Konami blijft onduidelijk

Nu Hideo Kojima weg is bij Konami hoeven we niet bang te zijn dat de beste man geen grote titels meer gaat maken.

Hideo Kojima werkte aan verschillende grote games, waaronder Metal Gear Solid.  Het is geen geheim meer dat Hideo Kojima bij Konami is vertrokken als gevolg van een niet lekker lopende samenwerking. Toch is onduidelijk wat er nu precies is gebeurt. Volgens The New Yorker is het voor hem namelijk verboden om over zijn breuk met Konami te praten. Een ding is wel zeker, de beste man zal ook in de toekomst grote games gaan maken. In een interview met het Amerikaanse blad The New Yorker liet hij dit weten. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain was Kojima’s laatste game voor Konami.  Hideo Kojima liet in het interview vooral weten veel voordelen te zien van het werken als onafhankelijke ontwikkelaar. Wellicht kunnen we straks op de NX genieten van een van zijn toekomstige games.

“In order to target the global market, the management behind the project needs to have a keen sense for what will work, and be willing to take risks. If you’re only focussed on the profits immediately in front of you, the times will leave you behind. It becomes impossible to catch up again.”

“When working in big companies, especially Japanese companies, every little thing has to be approved beforehand, and you need paperwork to do anything. Now that I’m independent, I can do what I want with much more speed. I don’t need to invest time in unnecessary presentations. I shoulder the risk.”

“When I was in a company, my personal statements could be taken as the over-all direction of the company. As such, I couldn’t say just anything.”