Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Nintendo over het gebruik van hun IP

Een tijd terug werd bekend dat Nintendo een overeenkomst heeft gemaakt met Universal pretparken voor Nintendo attracties. Nu maken ze bekend dat het niet daar bij blijft.

Nintendo wil namelijk het gebruik van hun IP niet beperken tot puur de pretparken, maar wil ook agressiever met merchandise werken en zelfs IP gebruiken om uit te lenen voor visuele content zoals films. Wel zal hun focus altijd op game consoles blijven liggen.

“As you know, Nintendo’s basic strategy has consistently been expansion of the gaming population. A variety of popular characters, including Mario and Link, appear in Nintendo’s video games and these characters are the source of Nintendo’s IP value. By increasing the number of people who have access to this Nintendo IP or video game characters, music and world view, and by increasing the value of Nintendo IP, we aim to further expand the gaming population.

More specifically, we will provide people with new applications on their smart devices by utilizing our Nintendo IP. We are also planning to offer new attractions at theme parks by using Nintendo IP. Further, by using Nintendo IP in a variety of other ways, such as licensing and commercializing this IP for visual content and merchandizing products, we are planning to maximize the value of Nintendo IP, which has traditionally been used mainly for our dedicated video game systems. Needless to say, there is no change to the fact that dedicated game systems remain at the core of Nintendo experiences.”