3DS Review: Senran Kagura 2: Deep Crimson

Een nieuw genre game is niet altijd voor iedereen weggelegd. Echter, voor alles is een eerste keer. Ik besluit wel eens om een nieuw genre uit te proberen, ook al vind ik het niet altijd leuk.  Ik heb met Senran Kagura 2 weer een nieuw type game uitgeprobeerd. Hieronder is te lezen hoe ik de game heb ervaren.

De oorlog is begonnen toen de leden van de Hebijo elite, geleidt door Homura, binnenvielen op Henzõ Acedemy om de super secret ninja art scroll te stelen. Middenin een vonken regen, sloegen de leden van Hebijo elite erin om deze scrolls te pakken te krijgen. Voor een Shinobi school is een super secret Ninja art scroll een onbetaalbare schat. Voor de leefbaarheid van de school besloten de elite van Henzõ het grondgebied van de Hebijo te betreden.image

In het begin van de game krijg je verduidelijking door middel van een verhaal waarin wordt uitgelegd aan welke kant je staat én wat er gebeurd is. Ook worden personages voorgesteld. Het wordt verteld vanuit het ik perspectief. Je bent, en speelt, een van hen.

Het kasteel is een toeristische plek. Tenminste, dat was het voordat het een duivelse plek werd die “Hebijo Clandistine girls’ Acedemy” wordt genoemd.

Het uiteindelijke doel
Het kasteel is de plek waar het eindgevecht tussen de Hebijo Clandistine girls Acedemy en “Hanzõ National Academy” plaats zal vinden. Het uiteindelijke doel is om het pad van Shinobi te volgen. Het pad is om de kracht van het zwaard te begrijpen en een schild voor anderen te zijn.

De gameplay
Nadat ik het verhaal gevolgd heb begint het spel echt. Ik sjees over de daken. De diepte is hard nodig om te zien waar je loopt. Het ziet er precies uit zoals je zou verwachten van een game met deze stijl.

Wat me opvalt zijn de overdreven grote borsten en onderbroeken waarvan je af en toe een glimp mee kunt pikken. De personages zijn erg bloot, zelfs op de raarste momenten. Op de daken razen de schaars geklede meisjes rond om vijanden uit te schakelen. Des te meer schade je oploopt des te bloter je wordt. Misschien een reden voor sommige om wat schade op te lopen, haha

Vechten is erg simpel. Er bestaan een hoop verschillende vecht-moves. Elke move kan worden uitgevoerd door een bepaalde knoppenvolgorde in te drukken. De sterkte van vijand verschilt sterk. Hierdoor kom je sommige levels moeiteloos door, terwijl je voor sommige levels uren moet verstrekken om ze te kunnen halen. De levels lijken erg op die uit vorige delen waardoor je het idee krijgt dat er niet veel inspiratie over was voor deze game en dat is jammer.

senran_kagura_2-2

Extra opties
Wanneer je het level hebt uitgespeeld ontvang je experience points en een cijfer voor hoe je dat level gespeeld hebt. Door experience points te verzamelen ga je level up. Dit concept werk goed omdat je bij elk level-up een betere gezondheid, een sterkere aanval en een betere verdediging krijgt. Nadat je een level hebt uitgespeeld kun je kiezen om het volgende level te doen of naar de Ninja Room toe te gaan. Dit is een huiskamer waarin je opties kunt selecteren door het touch screen aan te tikken of door naar opties in de huiskamer toe te lopen. Hier kun je met je personages praten en ze omkleden met kleding die je bij vordering van het spel hebt ontvangen. Je kunt hier ook wisselen van personage door in de ninja room voor switch te kiezen wanneer je met een personage praat. Tevens is dit mogelijk door op de L knop te drukken.image image

Elk personage heeft eigen vaardigheden. Level-up gaat per personage en niet in zijn geheel. Als je dus veel met een bepaald personage speelt bezit deze over betere vaardigheden dan de anderen. Vanuit de Ninja room kun je tevens kiezen om missies te spelen, online te gamen, spelvoortgang opslaan en een bibliotheek bezoek. Hierin kun je verzamelde soundtracks, foto’s, filmpjes, verhaaltjes bekijken. Ook zijn hier je statistieken en een vijanden index te zien.

Voor de liefhebber van deze serie zal het vast een leuke game zijn welke volgt op het vorige deel. Degenen die niet weten wat ze kunnen verwachten van een game als deze had ik willen adviseren om hem eerst te proberen. helaas is er geen eShop demo beschikbaar. De game is een echte Japanse game. Dit betekent dat er nogal wat blote dames in terug komen en het spel eerder seksistischer is opgesteld dan realistisch.

image

De nadruk is gelegd op de blote personages en niet op de gameplay waardoor heel veel elementen niet voelen alsof ze zijn afgemaakt. Er zitten veel extra’s in de game als de Ninja room en de mogelijkheid om een verzameling bij te kunnen houden van wat je in de game tegen komt. Al bij al is er niet veel aan als je niet van de serie houdt. De game is niet aan te raden en krijgt helaas een niet al te beste einduitslag. Toch valt het nog mee.

➕ Goede soundtracks en duidelijk geluid
➕ Vele extra’s
➕ Het 3D effect voegt iets toe.